Goedemiddag aan iedereen die deze middag aanwezig is en welkom bij de thuiswedstrijd tegen VV Zaamslag. We pakken de draad weer op na een vrij weekend en kijken positief vooruit naar de mooie weken die ons mogelijk te wachten staan. Als we achteruit kijken zien we dat we uit de winterstop knalden met prachtige overwinningen op Zeelandia Middelburg en Luctor Heinkenszand, we waren verre van compleet en boekten knappe overwinningen. In de volgende wedstrijden werd het spel wat moeizamer. We boekten nog een heel mooi gelijkspel tegen Patrijzen, onder moeilijke omstandigheden en de topper tegen Dauwendaele werd gewoon gewonnen. Tegen Lewedorpse Boys waren we niet op ons best, maar we winnen en maken 5 doelpunten, punten in de tas en positief vooruit kijken. In deze fase van de competitie zijn er bij alle teams vrij veel blessuregevallen en is het spel vaak niet opperbest, je moet dan de schouders eronder zetten en je in dienst stellen van het grote doel wat wij op Serooskerke nastreven. Het Kampioenschap!

Het volgende station dat de blauw witte trein moet passeren op haar reis richting het einddoel is VV Zaamslag. De heenwedstrijd op sportpark ’t Durp kwam wat moeizaam op gang, maar in de 2e helft speelde Seroos één van de betere fases van deze competitie en met een aantal schitterende aanvallen werd een 1-6 overwinning geboekt. Dit was tevens de grootste overwinning van het seizoen, al werd het ook 6-1 tegen Noormannen en 5-0 tegen LeBo. VV Zaamslag staat in het rechterrijtje en probeert om op de 8e positie te eindigen, om zo de nacompetitie te ontlopen. Directe degradatie is ook nog niet uit het zicht gezien de onderste 3 ploegen direct degraderen.

De trainer van Zaamslag is André Siereveld. Hij meldt dat de trainingsopkomst goed is en dat zijn ploeg in ontwikkeling is, de groep is gretig en leergierig. Als speler heeft hij een rijke carrière gehad. Begonnen met voetballen op het pleintje in Vlissingen en vervolgens gespeeld bij RCS, Kloetinge, VC Vlissingen en Terneuzense Boys. Koen Post is de nummer 10, aanvoerder en spelverdeler, hij heeft de gouden tijden van Zaamslag nog meegemaakt en was toen ook basisspeler. Topscorer van de ploeg is Senna Bunt.

Wij hebben twee weken rust gehad en zo de pijntjes hopelijk wat kunnen laten genezen. De enkel van onze veldmaarschalk Ruben, het bovenbeen van onze topscorer Aron en de ziektekiemen van onze dribbelaar Sil. Ook hebben we weer de beschikking over onze sneltrein op de linkerflank, Wessel, na zijn ongelukkige schorsing. We moeten jongens als Robbert en Lars positief blijven steunen, zij zijn de toekomst van Seroos. De kapitein van het schip, Cees Houtepen, zal ons schip de juiste koers laten varen.

Renco Francke

De wedstrijdbal voor deze wedstrijd wordt gesponsord door Aannemingsbedrijf Francke.