Nadat er twee zaterdagen op rij geen competitiewedstrijd gespeeld was, werd er eindelijk weer is een wedstrijd gevoetbald die er echt om ging. En wel tegen de gedeelde nummer 2 uit de competitie, SSV ’65. De uitwedstrijd resulteerde, zoals wel meer wedstrijden dit seizoen, in een gelijkspel. Genoeg reden dus om vandaag weer eens 3 punten in de wacht te slepen.

Na de gebruikelijke tactische bespreking werd er begonnen aan de wedstrijd. De wedstrijd begon wat aftastend van beide kanten en in het eerste deel van de wedstrijd werd de strijd dan ook vooral op het middenveld uitgevochten. Na een minuut of 10 was het Seroos dat de eerste kans kreeg, Robbie kreeg na een goede bal vanuit het middenveld de bal voor zijn voeten en zag zijn van richting veranderde schot nog maar net gepakt worden door de keeper van SSV. Daarna ging het spel wat over en weer, maar tot echte kansen kwam het zeker niet. Sil en Lennart kregen in de eerste helft van de scheidsrechter een gele prent te zien.

Achterin stond het goed bij Seroos, waardoor SSV op een vrije trap die over geschoten werd na geen enkele kans gecreëerd heeft. Seroos kreeg steeds meer de overhand met hier en daar een gevaarlijke uitbraak, maar het ontbrak vaak net aan de goede eindpass of de afronding was net niet goed. Vlak voor rust werd er nog een laatste keer geprobeerd om op voorsprong te komen. Jeffry die vrij ongestoord kon doorlopen kreeg alle tijd om te kijken naar wie hij de bal ging toespelen en dat werd Aron. Met een goede steekbal zette hij Aron oog in oog met de keeper en wanneer dat gebeurd betekend dat vaak een doelpunt. En zo ook nu, met een lage schuiver tussen de benen van de keeper door veranderde hij de stand in 1-0 voor Serooskerke! Dit was ook meteen de ruststand.

Met een goed gevoel en onder luid gejuich van de supporters kwamen de mannen van Seroos als eerste het veld op om aan de 2e helft te beginnen. De tweede helft begon ongeveer hetzelfde zoals de eerste helft, van beide kanten wat aftastend. De wedstrijd kende echter een kantelpunt na een kwartier gespeeld te hebben. Sil beging op de helft van SSV een overtreding die door de scheidsrechter als “ernstig gevaarlijk spel” werd gelezen en die trok, al dan niet terecht, een directe rode kaart. Een gele kaart had ook rood betekend voor Sil, aangezien dat zijn 2e was geweest. Echter de strafmaat van een directe rode kaart ligt veel hoger dan 2 keer geel, dus Sil is nu voor 2 wedstrijden geschorst.

Voor de neutrale kijker werd de wedstrijd nu ook een stuk saaier, omdat Seroos nu eigenlijk niets meer kon doen dan verdedigen. Dit werd wel met man en macht gedaan, waardoor SSV ondanks de man meer situatie niet tot grote kansen kwam. De scheidsrechter deed het in de tweede helft ook niet rustig aan met zijn kaarten. Zowel Alex, Maikel en Quinten gingen op de bon aan de kant van Seroos en overtredingen van SSV werden enkel afgedaan met een vrije trap voor Seroos. Het feit dat Seroos de scheidsrechter niet mee had mocht geen reden zijn om de wedstrijd niet te winnen natuurlijk en er bleef gestreden worden voor elke bal. Een kwartier voor tijd kwam Quinten in het veld voor Robbie en kort daarna Kwam Jonathan er in voor Aron. Hiermee had Seroos wat verse krachten, waardoor er nog twee kansen kwamen om de wedstrijd definitief te beslissen. Quinten die na een uitbraak kon schieten, maar dit helaas niet met succes deed en daarna een levensgrote Kans voor Jonathan die de bal voor het inschieten had vanaf een meter of 5 en besloot om het eens met zijn chocoladebeen te proberen. De bal ging naast en de laatste paar minuten werden dus billenknijpen. Er bleef goed verdedigd worden en Seroos kon weer een stukje van de eigen goal af komen. Er werden behoorlijk wat, terechte, minuten blessuretijd toegevoegd omdat de scheidsrechter tijdens de wedstrijd verzorging nodig had van Jos. Tijdens deze minuten werd er, dacht iedereen, tot tweemaal toe een overtreding gemaakt door SSV. Hier werd niet voor gefloten waardoor SSV kon doorvoetballen en met een laatste poging om de gelijkmaker binnen te schieten de bal nog een keer naar voren schoot. De bal viel ongelukkig op de rand van de 16 meter en Jorden kopte de bal terug naar Jordi die zijn doel al was uitgekomen, waardoor de bal zo langs Jordi ging en richting het eigen doel van Seroos hobbelde. Een speler van SSV, die dit volgens betrouwbare bron allemaal al had voorzien, gaf er het laatste zetje tegen en op wel erg merkwaardige wijze kreeg SSV het voor elkaar om nog een punt over te houden aan deze wedstrijd. Eindstand 1-1.

Komende zaterdag staat de derby tegen buurman Oostkapelle op het programma. Seroos zal ook hier weer proberen om de 3 punten binnen te slepen en uw steun is dan ook van harte welkom op sportpark Duinhelm in Oostkapelle! Het verslag van die wedstrijd zal worden verzorgd door Beaudoin, nadat een aantal eerdere pogingen om dit te doen jammerlijk mislukt waren.