Zaterdag hadden we er weer een clash om van te smullen: Erremuh 5 – Seroos 5.

Bij het vertrekken liepen we direct tegen mismanagement aan. Vennie was gaan wintersporten en had geen vervanging geregeld voor vervoer, wat een eikel. Gelukkig kon Ruud de dikke audi van meester Jacco optrommelen, waardoor we – passend bij ons karakter – in erremuh aan konden komen met presentabele koetsen. Met zo’n arrivée sta je eigenlijk al 1-0 voor. Jacco, Bedankt!

De lekkere flow waar we de middag mee begonnen werd versterkt door de meevaller dat we niet op kunstgos hoefden te spelen en dat erremuh niet hun afgelaste derde elftal had leeggeroofd. De stemming zat er echt heel goed in. Stralende mannen werken als een magneet voor vrouwen. Dat bleek maar weer, want we kregen support van een vol dames 1. Als we de kans krijgen gaan we ook echt een keer naar jullie kijken.

De meditatieve speech van Joost bevatte weer scherpe inzichten over ons spel. Hij weet altijd de vinger op de zere plek te leggen waardoor we iedere week weer een beetje wijzer worden. Als voetballers, maar ook als gewone mensen.

De wedstrijd begon fel met veel duels. De tegenstander bestond duidelijk niet uit onverzekerde ZZP’ers. De aanvoerder nam hierin het voortouw en navigeerde zijn vloot door de storm genaamd Seroos 5. Gelukkig voor onze enkels kwamen in de tweede helft zijn vrouw en kinderen kijken, waardoor zijn spel wat lieflijker werd.

Vroeg in de wedstrijd kwamen we op 0-1 door een gretige Jacco Riemens (jr). Heel erremuh mocht genieten dat hij gescoord had. Een oerbrul met de hoofdletter OE, Fré den Herder is er niks bij. Verder was de eerste helft vooral kelderklasse waardig. We voetbalden redelijk, creëerden af en toe kansen en gaven niks weg achterin.

Parallel aan de wedstrijd was er nog een andere competitie bezig. Er kwam vrij weinig wedstrijd beleving vanaf de bank, aangezien iedereen bezig was om zo lang mogelijk een paasei te nuttigen. Weer parallel hieraan werd er geprobeerd om de paasei schil helemaal uit te vouwen zonder te scheuren. Hiervoor is niet alleen veel oefening voor benodigd, maar ook talent.

In de rust werden we geïnspireerd door de keuze van erremuh om te gaan voor bamboe roerstaafjes, welke hun smaak niet achterlaten in de thee. Ons advies voor onze club is dus om op de weg naar een duurzame wereld te kiezen voor bamboe roerstaafjes en niet voor houten. Je zou ze ook prima kunnen hergebruiken.

Begin tweede helft breidden we onze voorsprong uit naar een comfortabele 0-2 door killer Candy. Arnemuiden kon nauwelijks gevaarlijk worden en wij hadden de overhand. In het erremuhs-kwartiertje werden de kannen en kruiken echter weer omgekeerd. Mark kwam op het idee om een doorgebroken speler neer te halen de 16. De scheids, welke toevallig eerder de dag al de dames had gefloten in Nieuwdorp, gaf een penalty en daarbij een directe rode kaart. Een rode kaart in de reserve 5e klasse ja. Mark vond dit overdreven dus vroeg hij: “Zou ik misschien ook geel mogen?”, waarop de scheids antwoordde: “Oh ja prima kerel, is ook goed”. Mark kreeg 8 tot 9 minuten tijdstraf, dus kon hij ook even paaseitjes gaan sabbelen. De penalty werd onberispelijk zacht door het midden geschoten, waardoor Yoeri er helaas net niet bij kon. Waarschijnlijk had Niels Dielekoker deze penalty wel gehad. De 1-2 zorgde voor een spannende slotfase waarbij Yoeri zichzelf onderscheidde met een sublieme één-op-één. Na 5 tot 6 minuten blessure tijd konden we opgelucht met drie punten in de zak het veld aflopen waardoor we nu boven op de ranglijst boven esveeodeesie’22 staan. Topdag!

Later de middag hoorden we dat onze vrienden van de M4boasjes de topper om de koppositie hadden verloren. We gunnen Meeuwen 4 het kampioenschap enorm, maar als we 22 april na onze confrontatie in de Branding gaan pilzen, dan drinken we daar bij voorkeur op onze overwinning!