Het is zaterdag en het is de 11e van de 11e, de blaadjes vallen van de bomen, vandaag is het begin van het carnavalsseizoen, in veel plaatsen wordt de nieuwe prins carnaval gekozen, de regen is gestaag gevallen en Seroos heeft nog geen punten. 6 wedstrijden hebben we gespeeld en 18 punten, verliespunten wel te verstaan. Het is nog niet gelukt om een resultaat te behalen, maar vandaag kan een belangrijke dag zijn; nummer één na laatst komt op bezoek op sportpark Noordhout. De laatste wedstrijden leek het geloof in een goede afloop wat minder aanwezig, maar vandaag spelen we thuis tegen de zwakst denkbare tegenstander volgens de ranglijst: Don Bosco Grijsoord Combinatie.

Als je aan DBGC denkt, denk je automatisch aan Jeroen Sep, de beste speler van de ploeg uit Oude Tonge. Deze topspits is de onbetwiste topscorer en veruit de gevaarlijkste man. Met zijn snelheid en zijn doelgerichtheid heeft hij al vele wedstrijden voor DBGC beslist. Jeroen Sep is topscorer van de 2e klasse E met 7 doelpunten en in zijn carrière heeft hij het respectvolle aantal van 202 doelpunten gemaakt. Hierin moet hij alleen Arjen de Koeijer voorlaten met 274 doelpunten, van de actieve spelers in onze klasse. Sep neemt ook de vrije trappen en strafschoppen, maar het is vooral belangrijk om de ruimte in de diepte goed af te schermen en dat onze keeper goed de te diepe ballen onderschept. Andere sterkhouders van DBGC zijn de broers Tim, 82 doelpunten, en Bas Mackloet, Thijs Tromp en voormalig Duiveland en VC Vlissingen spits Joran Maliepaard, 75 doelpunten. DBGC wist de eerste wedstrijd van het seizoen tegen Yerseke met 2-1 te winnen, deze wedstrijd werd trouwens ’s avonds gespeeld. Daarna wisten de blauwwitten geen wedstrijd meer te winnen, wat betekent dat Seroos maar 1 wedstrijd langer op een overwinning wacht. Weer een reden dat het vandaag moet gebeuren, vandaag is de uitgelezen mogelijkheid om de negatieve spiraal om te draaien, vandaag is de grootste kans daarop. DBGC wist na de winstpartij tegen Yerseke alleen nog een punt tegen WHS te pakken. Afgelopen zaterdag werd er maar met 1-2 verloren van het sterk geachte Heinenoord. Vorig jaar eindigde DBGC op de 5e plek, maar dit jaar zijn de resultaten minder.

Als ik naar Seroos kijk, zie je dat zodra er een tegendoelpunt valt, de kopjes gaan hangen. Ik begrijp dat wel als je 6 wedstrijden achter elkaar verliest, maar vandaag beginnen we gewoon met een schone lei en is er weer een nieuwe kans om een overwinning te boeken. Wat zou het fijn zijn om weer eens in de kantine te proosten op een goed resultaat. Zo’n resultaat moet je in geloven en uitstralen naar je teamgenoten, dan kan het aanstekelijk werken. Kom op Seroos!

Renco Francke

De wedstrijdbal wordt deze week geschonken door DETEC Zeeland, pupil van de week is Jacobus Melis