Iedereen is weer van harte welkom op ons sportpark Noordhout. We staan aan het begin van een nieuwe competitie en de eerste tegenstander is FC Axel. We hebben een prachtige zomer achter de rug met de aanleg van ons nieuwe kunstgrasveld, een aanwinst voor onze vereniging. Als je aan een kunstgrasveld denkt, dan denk je vaak als eerste aan regenachtige winteravonden waarbij het natuurgras in een modderpoel veranderd. Op een kunstgrasveld kan je dan prima trainen. In de zomer is het vaak ook een meerwaarde, als door aanhoudende droogte de natuurvelden eruit liggen. Kortom, een mooie investering van onze Gemeente Veere om jongeren en ouderen te faciliteren in het sporten. Als we terugkijken op de zomer, mag het afscheid van Hans van den Broeke ook niet onderbelicht blijven. Na 19 jaar voorzitterschap droeg hij het stokje over. Als ik zie hoeveel tijd er door Hans (en Rens) tijdens deze periode is besteed aan de VV Serooskerke, dan zijn bewondering, respect en waardering op zijn plek, hulde.

Toen het competitieschema bekend werd en ik zag dat FC Axel de eerste tegenstander was, had ik de verwachting dat deze eerste wedstrijd gewonnen moest kunnen worden. Wij zijn gedegradeerd uit de 2e klasse en FC Axel eindigde vorig seizoen op een 9e plaats op de ranglijst van de 3e klasse. Juriën Dam sloot zijn carrière af, en daar verloor FC Axel zijn ervaren centrumverdediger met betaaldvoetbalopleiding (AA Gent) mee. Juriën Dam is nog wel te beluisteren als presentator van de PZC voetbalpodcast, maar dat geheel terzijde. Ook de letterlijk grootste speler van FC Axel, Shurandall van Uytrecht vertrok, hij ging naar VV Breskens. Zo zou je denken dat FC Axel verzwakt is en dat dat tot een overwinning zou moeten leiden voor Seroos, maar Seroos draait stroef. De oefenwedstrijden waren vaak matig en het bekeravontuur eindigde al in de 1e ronde, ondanks lager spelende tegenstanders. FC Axel ging wel door in de beker: na 2 ruime overwinningen werd afgelopen zaterdag ook van RIA Westdorpe gewonnen. Zo is mijn vertrouwen in een overwinning verminderd. Het is allemaal gepraat vooraf, dat weet ik. Twee jaar terug draaiden we ook een moeizame voorbereiding en vervolgens werden we kampioen, zo kan het lopen.

Bij FC Axel spelen nog wel Roy van Ham, Urmelon Martis, Maikel Krans en Mike Segers. Aanvaller Mike Segers heeft bij HSV Hoek gespeeld en Terneuzense Boys. De fusieclub staat onder leiding van Kees Duitemeijer, die hiervoor bij Lewedorpse Boys trainer was, hij kent Seroos dus ook van twee jaar geleden. Als speler was hij een verdienstelijke verdediger van Terneuzense Boys.

We maken ons op voor een nieuwe campagne en zijn benieuwd hoe we gaan starten. We hebben een aantal spelers met de kwaliteit om in ieder geval in het linker rijtje te spelen, dus laat het maar zien!

Renco Francke

De Pupil van de Week is deze week Sven Petiet.