Vorige week zaterdag speelde Serooskerke opnieuw een belangrijke competitiewedstrijd thuis tegen Arnemuiden. Serooskerke had door deze wedstrijd toch nog voor een beetje aansluiting kunnen zorgen.

Na puntenverlies bij MOC’17, moest er nog harder geknokt worden bij de wedstrijd tegen Arnemuiden.

Cees besloot 2 wijzigingen te brengen aan de opstelling na vorige week. Met Tygo op de goal, Bjorn en Ruben centraal achterin Robbie en Tom op de back positie. Het middenveld Kaj, Beau en Jordy. En voorin Lars, Aron en Alex.

Om 14:30 uur werd er afgetrapt in Serooskerke. Seroos begon niet sterk en was slordig, toch probeerde Seroos te blijven voetballen. Dit was erg lastig op het hobbelige veld.

In de eerste 10 minuten is Arnemuiden veel in de aanval en dit leidt al snel tot de 0-1. Bij een hoge bal die voor de goal langs vliegt staat een speler helemaal vrij in de 16 meter en wordt vrij binnengeschoten. Arnemuiden bleef gevaarlijk en kon de bal vaak voorgegeven zonder dat het daarbij onder druk werd gezet. Seroos had het er moeilijk mee en kon hier weinig tegenover zetten. Ook werden bijna alle duels gewonnen door Arnemuiden. Toch kwam er een grote kans voor Seroos doordat de bal wordt voorgegeven en voor de voeten van Alex valt. De bal wordt tegen de arm geschoten van de verdediger van Arnemuiden, de scheidsrechter zag het niet en er wordt door gevoetbald. Even later leidt Seroos balverlies op de middellijn. De speler die hem afpakt kan zo door dribbelen tot randje 16 en schuift hem zo de hoek in: 0-2. Arnemuiden blijft sterker tot het rustsignaal.

De 2e helft zijn er wat wijzigingen bij Seroos waarbij Bjarne en Wessel het veld zijn in gekomen. Seroos begint beter in de 2e helft maar helaas zonder grote kansen. Tot dat Aron vanaf de 16 meter kan schieten. Alleen de keeper van Arnemuiden redt goed. Echter valt de keeper wel geblesseerd uit en nadien blijkt dat deze zijn achillespees heeft afgescheurd (beterschap vanaf deze plaats). De reservekeeper van Arnemuiden maakt zijn opwachting en ook hij weet nog een paar schoten te stoppen. Het lukt Seroos echter maar niet om nog te scoren. Ook redt Tygo nog een paar schoten van Arnemuiden op goal. Dit levert ook niks op. Seroos zal toch moeten gaan scoren en begint alles of niets te spelen door Ruben mee naar voren te sturen. Helaas levert dit ook geen goal meer op. Tot slot krijgt Arnemuiden in de laatste minuten nog een doelpoging doordat de bal verkeerd wordt geraakt in de verdediging waarna de bal in de voeten van de spits eindigt. Die vervolgens vanaf de middellijn kan gaan rennen met de bal 1 op 1 met de keeper en stift hem mooi over de keeper heen 0-3. Opnieuw een nederlaag waardoor het halen om de nacompetitie te halen moeilijker is geworden.

Foto’s van de wedstrijd, gemaakt door Irene Overbeeke, zijn hier te bekijken.