Onlangs is Olivier Eshuis geslaagd voor de VC 1 Junioren (UEFA C) opleiding. Namens SJO Serooskerke/Veere feliciteren we JO12-1 trainer Olivier daarom van harte met het behalen van zijn diploma. Tijdens deze opleiding heeft Olivier zich in een aantal maanden als trainer verder ontwikkeld op het gebied van voorbereiding en geven van trainingen en de voorbereiding en coaching van wedstrijden op zaterdag. De opleiding volgde Olivier samen met trainers van andere verenigingen uit de regio bij VV Terneuzense Boys.

Bij de opleiding Voetbalcoach 1 Junioren leer je hoe je jeugdige voetballers met plezier beter leert voetballen. Een greep uit de onderwerpen die aan bod komen zijn: de rollen en taken van een voetbalcoach, de leeftijdsspecifieke kenmerken van voetballers in de leeftijd van 12 tot en met 18 jaar en de vier gouden trainingsprincipes.

Als bestuur van de SJO zijn we blij dat Olivier tijd en energie in deze cursus heeft gestopt en hier zelf persoonlijk een betere trainer door is geworden. Ook de spelers van de JO12-1 zullen hier blij mee zijn en zo nog meer van Olivier kunnen leren.

Lijkt het jou ook een uitdaging om voetballers te trainen en te coachen en ben jij zelf 15 jaar of ouder? Vraag dan naar de mogelijkheden voor een opleiding of bijscholing door contact op te nemen met de technisch coördinatoren.