We hebben een 1-0 nederlaag geleden in Nieuwerkerk tegen SKNWK, na zo’n wedstrijd moet je dat verwerken en daarna weer vooruit kijken. We kijken vooruit naar een thuiswedstrijd tegen Bruse Boys. Mooie naam uit het Zeeuwse voetbal. Aardige temperaturen nog in oktober, dus niets staat in de weg voor een mooie voetbalmiddag.

Bruse Boys staat sinds dit seizoen onder leiding van Pieter Roelse, ik heb eerder over hem geschreven toen hij trainer van VV Bevelanders was en zo Serooskerke bezocht. Opgegroeid bij De Meeuwen en op 30 jarige leeftijd moeten stoppen na 3 kruisbandblessures, 1 jaar trainer bij Bevelanders, daarna weer in de jeugd bij de Meeuwen en dan nu Bruse Boys. Als je zijn interview leest op de website van Bruse Boys zie je dat hij zijn vak serieus neemt en de nodige inhoud aan zijn trainerschap geeft. Zo geeft hij aan: “In juni hebben we een conditionele nulmeting gedaan en ik ben erg benieuwd hoe we daar in de volgende meting (begin september) voor staan. Dat laten we ieder kwartaal terugkomen, d.m.v. ondersteuning via een inspanningsfysioloog die met Polar meters de jongens kan monitoren. Zo weten we hoe we er voor staan, en welke belasting spelers aan kunnen”. Ook qua spelopvatting wordt er in dit interview het nodige uit de doeken gedaan. De laatste keer dat Seroos tegen Bru speelde was in 2022; thuis 2-2, uit 2-1 verloren, toen we beiden uit de 2e klas degradeerden.

De huidige topscorer van de 3e klasse is de uit Bruinisse afkomstige Aart de Waal met 6 doelpunten, vorig jaar maakte hij er in een heel seizoen 8, maar nu dus al 6 in 4 wedstrijden. Afgelopen zaterdag pakte Bruse Boys zijn eerste punten door thuis van RCS te winnen en toen gaf Niels van der Maas 2 assists. Dylan Adelaar is de rossige snelle buitenspeler. Vorig jaar stond Bruse Boys nog onder leiding van oud-speler Michel Maaskant en toen werd er in de middenmoot geëindigd. Bruse Boys heeft een roemruchte historie en heeft prachtige spelers in het verleden gehad, op hoog niveau gevoetbald en een schitterende accommodatie. De huidige realiteit is echter wel dat het huidige elftal één na laatst staat in de 3e klas.

Terugkijkend op de wedstrijd tegen SKNWK, starten we met aardig voetbal zonder veel kansen te creëren. Als we dit voetbal langer vol hadden kunnen houden, had SKNWK dit niet meer kunnen belopen, maar we zakten weg. Sinds het wegvallen van Aron Wattel, hij heeft een kruisbandblessure en komt dit seizoen niet meer in actie, moeten we op zoek naar een andere manier van aanvallen zonder onze topscorer. Dat vraagt erom dat andere spelers de handschoen oprapen en daar wat mee gaan doen. Collectief aanvallen en verdedigen, zo ziet het moderne voetbal er tegenwoordig uit. Kom op Seroos!

Renco Francke.

Pupil van de Week is René Cevaal