Van harte welkom op ons sportpark Noordhout voor de thuiswedstrijd tegen VV Arendskerke. Seroos kent een goede start van de competitie door de eerste 2 wedstrijden te winnen. Nu komen de blauw-witten uit het enigszins gelijknamige dorp ‘s-Heer Arendskerke op bezoek, het elftal staat onder leiding van voormalig Seroos trainer Gerrit Petersen. Gerrit heeft hier 3 jaar gewerkt, van 2017 tot 2020 en heeft goed gepresteerd. Het voetbal zag er goed uit en we speelden 2e klasse, we eindigden 2 keer als 8e en het laatste seizoen van Gerrit werden we 3e. Hij vertrok dan ook door de voordeur en bezocht later nog een aantal wedstrijden van onze club. Een voorbeeld voor hoe een trainer een passant kan zijn, maar ook een graag geziene gast voor altijd kan blijven.

De beste spelers van Arendskerke zijn al jarenlang Michel Harinck en Jasper Westplate. Harinck is de lange aanvaller die vaak voor doelpunten zorgt, is aanspeelpunt en kopsterk. Hij trainde in de jeugd mee met JVOZ, maar vertrok nooit bij VVA, debuteerde op zijn 17e en is inmiddels 30. In de jaren dat hij veel scoorde werd hij benaderd door andere clubs, maar verliet nooit het vertrouwde nest, clubliefde bestaat nog. Hij heeft 114 doelpunten voor VVA gemaakt. Zijn vader speelde ook altijd bij Arendskerke. Jasper Westplate is meer een middenvelder en heeft de mooiste trap in zijn linkerbeen van de 3e klasse. Als er een keeper iets te ver voor zijn doel staat is hij een speler die dat ziet en ook de trap heeft om de bal in het doel te leggen. De 26-jarige strateeg op het middenveld is de speler waar de steekpasses vandaan komen. VV Arendskerke eindigde vorig jaar in de subtop na een sterke start, maar heeft nu nog maar 1 punt uit 2 wedstrijden. Er werd bij Kapelle 0-0 gespeeld en met 2-3 verloren van RCS. Michel Harinck en Sam Capello maakten hierin de doelpunten voor VVA.

Seroos is groeiende in deze competitie, je ziet steeds meer kwaliteiten van de spelers boven komen drijven en de 1e helft tegen ZM spelen we ze gewoon weg met bewegelijk goed voetbal. We geven weinig weg en creëren veel. Goed voor het vertrouwen.

Zondag 22 September overleed plotseling Krijn Poppe op 65 jarige leeftijd, echtgenoot van Carla en vader van Jeffry en Melvin. Een Seroos man in alles, een trouwe supporter uit en thuis, een kantinetijger en altijd in voor een analyse van de wedstrijd of gewoon een babbeltje. Er was een druk bezochte uitvaart met een hoog voetbalgehalte, waarbij een Seroos-sjaal over de kist lag en het nog eens extra doordrong; dit is er één van ons. We zijn in deze competitie nog ongeslagen, maar zondag 22 September 2024 leed onze vereniging een groot verlies. De bijeenkomst om de familie te condoleren was in onze voetbalkantine, de opkomst was overweldigend en gaf steun aan de nabestaanden. Wij zijn een voetbalvereniging, maar we zijn meer dan dat. MÉS QUE UN CLUB.

Renco Francke.

Pupil van de Week is Gijs de Visser