Afgelopen woensdagavond mochten we met ’t Vuufde weer aantreden tegen de Dikke Buuken voor een rematch. Vorige wedstrijd speelden we de sterren van de hemel op “Camp Nassau” en gingen we er met de winst vandoor. Dat smaakte naar meer. Bij het peilen van de spelers kwamen we op een denderend aantal van 5, dus aan de leiders om weer te gaan krauwen. Op de ringrijdersvergadering in de Zandput werd maar liefst 4 man ex-Seroos jeugd geronseld en met de trouwe steun vanuit het 3e en 4e kregen we een keurige selectie op de been.

Er viel nu alleen niet echt meer te spreken van het affiche Dikke Buuken – Seroos 5, aangezien er meer Gapingse ringrijders op het veld stonden dan spelers van ’t Vuufde (Waarvan wel vier neven Van den Broeke). Het beloofde dus een zinderende avond te worden voor het klassement.

Aan het begin van de wedstrijd lieten we de teugels ietsjes vieren waardoor de Dikke Buuken druustig over ons heen kwamen denderen. De 1-0 werd dan ook lelijk in de kruising gebust, waarbij onze keeper ietsjes te nauw tussen de palen stond. Zo ziet u maar dat het al snel om de millimeters ging.

De 2-0 en 3-0 waren ook al snel een feit, dus het was het na de rust tijd om ’t Vuufde goed aan te sporen. Na een paar goede tikken met de zweep begon het dan ook enigszins te lopen. Jelle van Peene, het beste paard van stal en winnaar van verschillende bokalen, zag de keeper iets te ver voor zijn doel staan en prikte met zijn punt precies in ’t gaatje, wereldklasse! Bravo en Chapeau, kippenvel!

Jur zag dit gebeuren en werd nog gretiger dan die al was. Zijn open kopkans knikte hij vol op de paal. Hij wil ’t zo graag en hij hoopt ’t zo graag en hij doet ’t niet, hoe is’t mogelijk?! Ondertussen stond het al 4-1, maar gelukkig kreeg Jur zijn momentje en maakte de 4-2. Echt heel veel zat er voor de rest niet meer in dus werden de paarden weer achter de wagen gespannen. 5-2 verlies helaas, maar toch was het weer heerlijk om een avondje de wei in te kunnen.

De avond werd afgesloten met een krat bier, bessenjenever als paardenmiddel en een suukerkomme. Er werd nog culinair teruggeblikt op het toernooi van afgelopen zaterdag, met name op de broodjes loempia. “Nou lust ik veel, maar dat…”, aldus snackkenner Jelle. Konden de kipcorns en mexicano’s nog beter dan de vorige keer? Oh jazeker! Mol, ook wel bekend als Pie, had ze met veel liefde gebakken en kwam ze speciaal onder de douche uitdelen. Dat het een bijzondere avond was bleek wel, want de kipcorns en mexicano’s werden zowaar in stukjes gebroken om eerlijk te kunnen delen. Jelle sprak bij dit moment de woorden: “Neemt en eet, net zoals ik al zo vaak deed”. Nadat iedereen zijn genade had ontvangen smaakten ze toch wel extra lekker.