Afgelopen zaterdag stond de wedstrijd tegen SVOD’22 op het programma voor de mannen van Serooskerke 1. De club uit Oostkapelle doet boven in mee waar het Serooskerke nog steeds wacht op zijn eerste punten. Een mooie wedstrijd om de eerste punten te pakken en als je naar de bekerwedstrijd (2-2) kijkt zou het mogelijk kunnen zijn.

Er is zijn wat wisselingen in de basisopstellen, omdat Finn geschorst is schuift Alex naar de verdediging en begint Aron in de spits en omdat Jens vorige week geblesseerd is geraakt mag Tygo zijn opwachting maken. Vol goede moed begint Serooskerke aan de wedstrijd. Serooskerke zakt wat in rond cirkel van de middenlijn en vangt SVOD’22 hier op, hiermee heeft SVOD’22 het lastig en weet niet tot echt grote kansen te komen. Af en toe kan Serooskerke er uit komen in de omschakeling en dat resulteert in een mogelijkheid waarbij Jordy een teenlengte te kort komt om de bal binnen te schuiven. Tijdens een afgeslagen hoekschop die er opnieuw ingebracht wordt schiet Alex de 1-0 binnen, helaas wordt deze afgevlagd wegens buitenspel en gaat de goal niet door. SVOD’22 krijg ook wat mogelijkheden maar Tygo weet deze uit de goal te houden met goede reddingen toch weet de ploeg uit Oostkapelle op een voorsprong te komen door het verlengen van een hoekschop en kan op de rand van de 5 meter worden binnengekopt en maakt hiermee de 0-1. Dit is tevens ook de ruststand.

Na de rust een spelbeeld waarin SVOD’22 veel de bal heeft en het Serooskerke terug drukt. SVOD’22 komt in eerste gedeelte niet echt tot grote kansen en  weet alleen gevaarlijk te worden via afstandsschoten en een vrije trap. Hierdoor houdt Serooskerke nog hoop maar tot echt kansen komen ze niet. Het is vooral tegenhouden en voorin hopen dat hij een keer goed valt. In de 80e minuut wordt de bal onderschept in de opbouw van Serooskerke en weet SVOD’22 dit goed uit te spelen wat resulteert in de 0-2. Even later valt dan ook nog de 0-3. Wederom een wedstrijd waar voor het gevoel meer in zat, maar helaas koop je daar niets voor. Volgende week de belangrijke uit wedstrijd tegen de nummer 11 van de competitie WHS.