Zaterdag 30 november speelde Serooskerke 2 tegen subtopper Zwaluwe. Nadat er vorige week met 3-1 werd verloren van de koploper Walcheren moest er vandaag gewonnen worden om de aansluiting te behouden met de subtop.

Opstelling Seroos 2:

Jens, Jurre, Jeroen, Arjen, Boyd, Steven, Ruud, Peter, Jannick, Melvin en Bert. De bank was gevuld met Bjarne en Denvy die de hele week niet in actie waren gekomen ivm ziekte.

1ehelft:

Toen de scheidsrechter om 14:30 op zijn fluitje blies, nam Serooskerke gelijk het heft in handen. Er werd aardig gespeeld en daaruit vloeide grote kansen. Nadat Ruud al een aantal van die kansen aan zich voorbij had laten gaan kreeg hij na een halfuurtje spelen er eentje die niet te missen was, hij schoot vanaf de 5-meter lijn de bal hard in de korte hoek langs de keeper in het net (1-0). Door deze goal kwam Seroos nog beter in de wedstrijd en gaven ze het initiatief de eerste helft niet meer weg.

2ehelft:

Ook na de rust kwam Seroos weinig in de problemen, achterin werd er sterk gespeeld en weinig weggegeven. Het was dan ook zaak om zo snel mogelijk op een comfortabele 2-0 te komen en jezelf niet onnodig in de problemen te brengen. Bert zorgde voor die bevrijdende goal door een goede voorzet van Melvin binnen te werken (2-0). Niet veel later was ook de derde goal op komst, na goed druk zetten was het de niet-zelfzuchtige Melvin oog in oog met de keeper die terug speelde richting randje strapschopgebied waar Jannick koeltjes in de lege goal afrondde (3-0). De mooiste aanval van de middag leverde helaas geen goal op.

De inmiddels in gevallen Bjarne passeerde 2 man en met een bekeken buitenkant rechts balletje bereikte hij Peter. Op de rand van zestien wachtte Peter op de opstomende Boyd, die hij vervolgens met een fenomenaal hakje in een kansrijke positie bracht. Boyd zag de zijn kans en schoot met de binnenkant voet een prachtig finesse-shot alleen vloog zijn schot hoog over. Achteraf hoorde we dat boyd last had van “moeie benen” wat zijn misser verklaarde.

Eindstand: 3-0

Over de hele wedstrijd gekeken was Seroos veruit de betere en is de 3-0 overwinning niet meer dan verdiend, ook hield Jens voor het eerst sinds 5 wedstrijden weer een clean sheet.

Volgende week zal Seroos 2 het uit opnemen tegen Alblasserdam. Alblasserdam staat net onder Seroos 2 in de ranglijst dus het zal een spannende wedstrijd worden.

Het volgende verslag zal geschreven worden door Jordi.