Afgelopen zaterdagmiddag vond de eerste officiële wedstrijd van het seizoen plaats voor Seroos 1 op Sportpark Noordhout. In het bekertoernooi stond een wedstrijd tegen Westhoek op het programma. Bij Seroos maakten Dominic en Stephan hun debuut, en ook Sil keerde terug voor een officiële wedstrijd na een rondje lopen.

Opstelling Seroos:
Stephan
Robbie – Jeffery – Dominic – Wessel
Beaudoin – Ruben – Sil
Bjarne – Alex – Lars

Wissels:
Jordy, Denvy, Aron

Eerste helft

Vanaf het eerste fluitsignaal zat Seroos goed in de wedstrijd en zette Westhoek meteen onder druk. Er waren veel vloeiende aanvallen over beide flanken, maar in het eerste half uur leverden die nog geen doelpunten op, omdat de laatste bal in de afrondende fase vaak net niet goed was. Toen de laatste bal eindelijk een keer wel goed viel, was het ook meteen raak voor Seroos. Lars kopte van twee meter een niet te missen bal binnen uit een voorzet van Bjarne. Hiermee evenaarde Lars al vroeg in het seizoen zijn doelpuntenaantal van vorig jaar. Grote klasse, Lars!

Dankzij de goal van Lars ging Seroos verdiend met een voorsprong de rust in.

Tweede helft

Ook in de tweede helft begon Seroos sterk en maakte het binnen een kwartier zowel de 2-0 als de 3-0. Beaudoin schoot een breedtebal op de rand van de zestien van Alex snoeihard in de kruising, en Jeffery schoot een goed aangesneden corner van Lars hard tegen de touwen. Daarna kwam Westhoek wat beter in de wedstrijd. Na wat kleine kansjes en uitbraken wisten zij zelfs de 3-1 te maken. De inmiddels ingevallen Aron herstelde het verschil echter snel weer naar drie doelpunten, toen hij een goede aanval over rechts afrondde na een voorzet van Robbie. Ook Jordy en Denvy kwamen nog in het veld, en de wedstrijd bleef op en neer gaan.

Westhoek kwam in de 76e minuut nog op 4-2, maar de overwinning kwam niet meer in gevaar. Seroos won dus haar eerste officiële wedstrijd van het seizoen!

Vooruitblik

Volgende week spelen we onze tweede bekerwedstrijd van het seizoen uit tegen ZSC’62. Daarnaast oefenen we dinsdag thuis op het kunstgras tegen het eerste elftal van Walcheren.