Na het gelijkspel van vorige week ging Seroos vandaag op pad naar Nieuwerkerk op zoek naar 3 punten. SKNWK, een voor ons onbekende tegenstander, had tot nu toe 1 punt behaald door gelijk te spelen tegen Kapelle. Hun andere 2 wedstrijden gingen nipt verloren.

Op een mooie herfstdag werd er op een ietwat hobbelig en zompig veld afgetrapt. Bij Seroos twee wijzigingen ten opzichte van vorige week; Jeffrey keerde terug in de basis en Bjarne mocht starten in plaats van Lars.

Zoals verwacht zakte SKNWK in en liet het Seroos het spel maken. Geduldig op balbezit spelen was het devies om zo tot kansen te komen. Bij vlagen probeerde SKNWK druk te zetten, maar in de beginfase lukte dat niet goed waardoor Seroos er onderuit voetbalde. Voornamelijk over de zijkanten kwamen we er doorheen en kon er een voorzet komen, maar tot grote kansen leidde dit niet. Na een minuut of 20 spelen moest er een speler van SKNWK behandeld worden. Dit gebeurde langs de zijlijn buiten het veld, maar de scheidsrechter wachtte geduldig waardoor het spel een aantal minuten stil lag totdat de speler terug het veld in kon komen. Niet veel later was het de volgende speler van SKNWK die op de grond lag en niet verder kon.

Bij Seroos moest helaas Beau noodgedwongen gewisseld worden. Dominic verving hem. Hij kreeg kort nadat hij erin kwam al snel een gele kaart na een kleine onderlinge discussie met Alex. Scheidsrechter besloot het spel te hervatten met een ‘klassieke/ouderwetste’ scheidsrechtersbal, waarbij 2 spelers de bal tegelijk mogen proberen weg te schieten nadat de scheids de bal heeft laten stuiteren. Deze scheidsrechtersbal of ‘dropped ball’ is sinds 2019 door de “International Football Association Board” (IFAB) al vervangen door de bal terug te geven aan de ploeg die balbezit had voordat het spel werd onderbroken. Law 8 – The Start and Restart of Play | IFAB (theifab.com). Dit om ‘mogelijke controversiële situaties en mogelijke onsportiviteit te vermijden’. Het leverde inderdaad een hoop onrust op in het veld en langs de lijn bij supporters en stafleden.

Tussendoor alle onderbrekingen werd er hier en daar ook nog gevoetbald, maar het tempo werd erdoor volledig uit de wedstrijd gehaald, wat duidelijk in het nadeel van Seroos was. Het veldspel werd rommelig, de omschakeling van balbezit naar balverlies was niet goed genoeg en andersom, waardoor er behoorlijke ruimtes op het veld kwamen. Daardoor kon SKNWK er af en toe uitkomen en wat speldenprikjes uitdelen. Uiteindelijk dus rusten met de brilstand nog op het bord.

‘We speelden 2 helften in één helft’, was de conclusie die in de rust werd getrokken. Duidelijk was wat beter moest en zo gingen we op jacht naar een doelpunt de 2e helft in. Die begon weer redelijk met een goede kans voor Bjarne, die niet goed uitkwam met zijn stappen en de bal miste. Daarna werd een goede poging van Alex knap gered door de keeper. In de 60e minuut kreeg Bjarne de bal aangespeeld en in zijn aanname werd hij met een harde tackle onderuit gehaald. De scheidsrechter gaf een rode kaart en SKNWK moest met 10 man verder. Bjarne werd niet veel later gewisseld voor Lars. Er kwamen ruimtes om te voetballen, maar zoals je in het voetbal wel vaker ziet hoeft dat niet direct te betekenen dat ploeg met een man meer hierdoor dan ook veel beter gaat voetballen. Het spel was onrustig en gehaast, waardoor we eigenlijk geen kansen creëerden.  Met nog een kwartier te spelen kreeg SKNWK een penalty door een ongelukkige handsbal. Tygo werd de verkeerde hoek in gestuurd en de stand was 1-0 in het voordeel van de thuisploeg. Deze gooide de boel dus nog meer op slot en Seroos moest proberen wat te forceren. Door weer een aantal blessurebehandelingen en de lange tijd die de scheids hiervoor gaf en nam lag het spel, nog meer dan in de eerste helft, vaak stil. Dat maakte het moeilijk om tempo en ritme te houden. Uiteindelijk werd Ruben naar voren gestuurd om in de lucht iets te kunnen betekenen. Hij kopte tot 2 keer toe een corner rakelings naast, maar vanuit het veldspel lukte het niet meer om de bal op de juiste plek te krijgen. Uiteindelijk floot de scheidsrechter, na 7 minuten extra tijd af met een 1-0 eindstand op het bord. Een aparte wedstrijd waarin Seroos niet het niveau haalde van de afgelopen wedstrijden.

Volgende week spelen we thuis tegen Bruse Boys. Zij behaalden dit weekend hun eerste overwinning tegen RCS. Hopelijk kunnen we dan weer rekenen op jullie steun!

Foto’s van de wedstrijd zijn te vinden op de website van SKNWK