Serooskerke is er niet in geslaagd om een overwinning te boeken in de laatste poulewedstrijd van het bekertoernooi. De wedstrijd tegen LeBo op een keurige grasmat eindigde in een 0-0 stand.

Heel de week heerste er een bepaalde spanning bij McCain Foods Holland BV, de hoofdsponsor van LeBo. Niet vanwege storingen aan systemen in de fabriek, maar omdat VV Serooskerke op bezoek kwam in Lewedorp. Jeffrey Koets, werkzaam bij McCain heeft heel de week data’s en camerabeelden van trainingen/wedstrijden bestudeert van LeBo. Het werd zelfs zo serieus genomen dat Marijn Koole en Ruben van den Broeke, eveneens werkzaam bij het Canadese bedrijf, het werk stil legde om ook te komen analyseren. Ondertussen liep de volledige productie in de soep, maar dat was op dat moment een bijzaak volgens de mannen, Lebo-Serooskerke was belangrijker.

Nadat we onze nieuwe presentatie kleding in ontvangst hadden genomen, kon Cees beginnen met het op tafel gooien van het strijdplan. Dit was nodig ook, want er waren maar liefst vijf goals nodig om door te bekeren… De 11 die dit moesten gaan uitvoeren waren Tygo, Wessel, Do, Jeff, Rob, Ruben©, Tom, Beau, Sil, Aron en Bjarne. Op de bank namen plaats Jordi, Sam, Denvy, Gio, Lars en Stephan.

We waren op tijd vetrokken richting het Sloegebied, gelukkig want al snel werden tal van onze auto’s tegen gehouden door een zilveren Mercedes, de auto van onze verzorger Jos Tuns. Hij reedt 50 waar je 80 mocht… Vermoedelijk was hij aandachtig aan het luisteren naar een wereldplaat van Anita Berends-765348 (luistertip). Ondanks het oponthoud was men op tijd klaar met de warming up en konden we om 14:30 aftrappen.

Na 14 minuten was het Bjarne met een grote stap richting 0-1, helaas werd zijn inzet gekeerd door de doelman. Seroos speelde veelal op de helft van LeBo en dat resulteerde in wat kansen. Zo is Sil dichtbij, want door goed druk te zetten vanuit onze kant werd de bal voor de 16 meter van Lebo onderschept en ziet hij zijn inzet op de lat belanden. Even later gebeurde bij Dominic hetzelfde, een schot van afstand daalde iets te laat waardoor deze ook op de lat terecht kwam.

In de tweede helft werd LeBo wat brutaler. Al snel kregen ze de kans om de voorsprong te pakken, maar in een 1 op 1 met Tygo werd er gelukkig in het zijnet geschoten. LeBo kreeg hierna nog meer mogelijkheden maar onze doelman Tygo was scherp. Door zijn inzet werden twee grote kansen tegengehouden en bleef het 0-0.

De tweede helft was het aan onze kant tamelijk slordig en creëerde wij weinig. Aron Wattel was met een volley nog dichtbij, maar zijn inzet ging recht door het midden en kon door de keeper in een reflex met de voeten gered worden. Uiteindelijk in de 80e minuut werden Tom en Bjarne gewisseld en daarvoor kwamen in de plaats Jordy en Lars. Helaas kon een brilstand niet meer omgezet worden naar een ‘in ieder geval’ overwinning.

Nu wij niet verder zijn in de beker, kunnen wij ons volledig richten op de competitie. Aanstaande zaterdag 21-09 spelen wij onze eerste competitie wedstrijd op Sportpark Noordhout om 14:30. Dan komt FC Axel op bezoek. Tot dan!

Foto’s, gemaakt door Irene Overbeeke, zijn hier te bekijken.