Op 28-09 stond de tweede competitiewedstrijd op het programma. Zeelandia Middelburg was de tegenstander. 2 jaar terug zaten we ook met Zeelandia in de competitie en wisten we thuis en uit te winnen. Zaak dus vandaag om dit weer te doen en de goede lijn van vorige week door te trekken.

We beginnen in de volgende opstelling van links naar rechts: Tygo, Wessel, Jeffrey, Ruben, Robbie, Beaudoin, Tom, Sil, Lars, Aron en Alex. De wissels waren: Dominic, Jordy, Sam, Djangko, Bjarne en Niels.

We speelden met rouwbanden vanwege het overlijden van Seroos-supporter Krijn Poppe. Wij als selectie willen Carla, Jeffry en Melanie, Melvin en Sigrid heel veel sterkte wensen komende tijd.

De eerste helft beginnen we sterk. Er wordt druk uitgeoefend op de verdediging van Zeelandia Middelburg. Zo komen we tot een paar grote kansen waaronder ook voor Tom, die hem net naast weet te chippen. In de 33e minuut weet Lars te scoren door een goede steekpass van Aron (0-1). Helaas is de voorsprong van korte duur. Een vrije trap van rechts wordt binnengetikt(1-1). Kort voor rust doet Seroos al wat terug. Aron is doorgebroken en word neergehaald. Rood! Aldus de scheids. Ruben wist deze vrije trap koel binnen te schieten (1-2).

Na de rust is het zaak om kalm te blijven en de wedstrijd af te maken. Zeelandia weet geen vuist te maken tegen Seroos. Het blijft kansen regenen, deze worden helaas niet afgemaakt. Zo blijft het lang spannend. Zo weet Sil nog op de lat te schieten en weet Aron nog te missen op open goal door een uitglijder. Tot Alex in de 71e minuut een goede voorzet aflevert op Aron die koel afmaakt (1-3). Hierna worden nog drie verse krachten ingebracht om de score nog verder te doen uitlopen. In de extra tijd weet Dominic zijn eerste goal te maken voor Seroos (1-4).

Volgende week is de tegenstander ’s-Heer Arendskerke. We hebben nog een appeltje te schillen met deze tegenstander na vorig seizoen. We zullen weer met zijn allen scherp moeten zijn om de 3 punten op Sportpark Noordhout te houden. We spelen om 14:30.

Tot dan!

Foto’s zijn hier te vinden op de website van Zeelandia Middelburg.