Afgelopen woensdag heeft ons walking football team aan een internationaal toernooi in Hulst deelgenomen. En het mooiste van het hele verhaal is niet alleen deelgenomen maar ook gewoon gelijk, pats boem, EINDWINNAAR, nummer 1 aan het eind van de dag. Een schitterend resultaat van onze mannen. De 15 andere teams kwamen voornamelijk uit België (Knokke-Heist, Roeselare en Maarkedal), Brabant (Old stars NAC) en Holland (ADO Den Haag) en natuurlijk uit de omgeving (Spui en de Westhoek).

Het toernooi werd georganiseerd door HVV’24 en je snapt het al, ze hadden daar wat te vieren. In de poulefase zaten we bij de Zeeleeuwen uit Knokke-Heist, Oldstars Vlamertinge en Maarkedal. De eerste 2 wedstrijden werden gewonnen, al moesten we toch wennen aan tegenstanders die op een klein doel gewoon met een keeper spelen. De derde wedstrijd werd 3-2 verloren maar we waren al door naar de winnaarspoule. Daarin moesten we gelijk tegen de Old Stars Den Haag en gelukkig door een goal in de laatste seconden behaalden we een verdienstelijk gelijkspel 2-2. De volgende pot speelden we HVV’24 helemaal zoek, eindstand 4-1.

Zodoende stonden we in ons eerste toernooi gelijk in de finale. Tegenstander was Old Stars Massemen (plaats onder Gent), een goed team dat al jaren samen speelt. Toch hadden ze geen antwoord op onze tactiek en wonnen we de spannende finale met 1-0. Dat moest, natuurlijk, gevierd worden met enkele consumpties. Na de prijsuitreiking en een gezellige BBQ ging ons tiental Walking Footballers meer dan tevreden richting Serooskerke. Terugkijkend op een prachtige dag die we niet snel zullen vergeten.