Na een teleurstellend bekeravontuur stond na 7 weken voorbereiding op zaterdag 21 september de eerste competitiewedstrijd op het programma. In deze thuiswedstrijd tegen FC Axel wilden we ons herpakken na het gelijke spel van vorige week tegen Lewedorpse Boys (0-0) en het verlies van de week ervoor tegen ZSC (3-1). Cees besloot dit te gaan doen in de volgende opstelling:

Keeper: Tygo
Verdediging: Robbie-Jeffrey-Ruben-Wessel
Middenveld: Beaudoin-Tom-Sil
Aanval: Lars-Aron-Alex

Om 14:30 werd er onder prachtige weersomstandigheden afgetrapt op Sportpark Noordhout. In de beginfase begonnen we een stuk beter en feller aan de wedstrijd dan FC Axel. Er werd goed druk naar voren gezet waardoor de tegenstander er in de eerste paar minuten niet aan te pas kwam. In de 10e minuut resulteerde dit ook in de openingsgoal. Na hoog druk zetten tijdens de opbouw van FC Axel wist Lars de bal te onderscheppen. Hij gaf de bal aan Aron en die zag op zo’n 20 meter van de goal dat de keeper nog niet helemaal goed in zijn goal stond. Aron twijfelde niet schoot de bal in de verre hoek en zette ons daarmee op voorsprong.

Na het eerste kwartier kwam Axel wat meer in de wedstrijd en dit leverde ook hun eerste kans op. Maar van dichtbij wist Tygo de inzet van de Axel aanvaller te redden.

In het verdere verloop van de eerste helft kreeg Axel nog een kans en hadden we van onze kant nog een paar kopballen van Aron en Ruben die geen goal opleverden. Zo gingen we uiteindelijk na 45 minuten met een nipte voorsprong de rust in.

In de tweede helft werden we direct gewaarschuwd. We waren amper weer een minuut bezig toen Axel gelijk een grote kans kreeg die op de lat belandde. Het was voor ons zaak om de voorsprong uit te breiden en de controle in de wedstrijd weer terug te pakken.

Dit gebeurde ook na ongeveer een uur spelen. Na een aanval over rechts werd uiteindelijk Alex gevonden die aardig vrij stond in de 16 meter aan de linkerkant. Hij had de tijd en ruimte om te schieten en krulde de bal mooi in de verre hoek, waarmee de voorsprong werd verdubbeld. Maar amper een minuut later deed Axel al wat terug en werd het direct alweer 2-1.

Gelukkig wisten we vanaf dat punt de controle in de wedstrijd weer te behouden, ook omdat wij conditioneel een stuk sterker oogden dan Axel. In het restant van de wedstrijd zag invaller Bjarne nog een goal afgekeurd worden omdat hij de bal uit de handen van de keeper zou hebben getikt.

In de laatste 10 minuten leek de tank echt leeg bij FC Axel en konden we de wedstrijd definitief in het slot gooien. Na een steekpass door het centrum werd invaller Jordy alleen voor de keeper gezet. Hij probeerde de bal echter tevergeefs af te leggen, waar hij beter zelf had kunnen schieten. Een paar minuten later was het dan alsnog raak. Na een mooie aanval tussen Bjarne en Jordy werd de bal uiteindelijk afgelegd op Aron die van dichtbij kon binnenschieten: 3-1.

Daarmee kennen we dus een goede start van de competitie met gelijk de eerste driepunter. Aanstaande zaterdag 28 september staat om 14:30 de volgende competitiewedstrijd op het programma, uit tegen Zeelandia Middelburg.

Foto’s, gemaakt door Irene Overbeeke, zijn hier te bekijken.