Het is zaterdag 7 september en de 2e bekerwedstrijd staat vandaag op de planning tegen ZSC´62 1. Het weer is goed met lekker wat zon. Het hoofdveld wordt op ZSC nog besproeid dus hier kan het niet aan liggen. Het basiselftal bestaat vandaag uit het volgende: Stephan op de goal, verdediging Wessel, Ruben, Jeffrey, Giomaro met hiervoor Sil, Tom en Sinke op het middenveld. De voorhoede met Aron in de spits, Lars en Bjarne op de flanken.

Seroos heeft deze week flink wat getraind op corners en dit konden we al snel gaan uitproberen. Na verschillende corners (lage variant) (hoge variant) is Seroos er nog niet in geslaagd de bal langs de keeper te krijgen. De eerste uitvoering was goed maar net te weinig kracht in het schot van Aron. Even later schiet Aron de bal hard richting de linkerbovenhoek maar deze weet de keeper van ZSC te stoppen. Deze had het geluk toch aan zijn zijde want even later weet Aron alsnog niet te scoren waar de bal 2 keer uit een rebound terugkomt. Seroos wordt wat ongeduldig en de passing gaat achteruit. We zijn onnauwkeurig aan de bal en laten ZSC telkens meer in de wedstrijd komen. ZSC kruipt er bovenop met harde overtredingen maar de scheidsrechter accepteert het. Op het einde van de eerste helft staat Seroos veel naar voren, waarna ZSC nog een mega kans krijgt 1 op 1 met de keeper maar deze gaat voorlangs.

De 2de helft begint Seroos vol overtuiging om hier met 3 punten weg te gaan maar niks bleek minder waar. Seroos weet binnen 10 minuten tijd op een 3-0 achterstand te komen. De linksbuiten van ZSC krijgt het op zijn heupen en dribbelt erop los aan de linkerzijde. Vervolgens krult hij hem (met een beetje geluk) via een punter de verre kruising in. Dit komt hard aan bij Seroos waarna ook Wessel vervolgens in de fout gaat met een te zachte terugspeelbal waar de spits de bal zo langs de keeper kon schieten. De 3de goal combineert ZCS door de as van het veld waar deze met een slim balletje de spits weet te vinden. Cees heeft genoeg gezien en zet 2 wissels door. Thomas en Kay mogen nog wat proberen te maken van deze stand, Lars en Bjarne mogen gaan douchen. Seroos gaat 1 op 1 spelen vanachter waar Ruben doorschuift naar het middenveld. Met een man meer in de voorhoede weet Seroos nog nauwelijks tot kansrijke schoten te komen waardoor de tijd begint te dringen. ZSC zakt in en verdedigd hard de 3-0. Ook Luuk mag het veld nog betreden als extra spits erbij maar het lijkt niet meer te gaan lukken.

ZSC ziet in de slotfase nog een goal afgekeurd worden wegens buitenspel waarna Sil zijn goal nog wel mee kon pakken. Doorgelopen vanuit het middenveld weet Sil het net nog te vinden met een eretreffer. Waarna ook de laatste corner van de wedstrijd geen goal meer oplevert vindt de scheids het mooi geweest en klinkt het eindsignaal.

Eindstand 3-1.