We zijn weer los! De eerste speelronde zit er weer op en dus wordt het ook weer tijd voor de eerste topscorerslijst van het seizoen 2023/2024. De afgelopen weken waren er al enkele spelers die zich speler van de week waanden, maar de beker telt toch echt niet mee voor de lijst. Het was een matige aftrap van het seizoen. Zeven wedstrijden, acht punten en dertien goals.

Seroos 1 kende een goede voorbereiding, maar in de eerste wedstrijd tegen Walcheren konden ze geen vuist maken. In de 2e helft kregen ze nog wel enkele grote kansen, waaronder een penalty. Maar een doelpunt zat er helaas niet in.

Seroos 2 kende ook een valse start. Voor de 2e keer in 3 weken was Arendskerke 2 de tegenstander. De bekerwedstrijd eindigde in een 1-1 gelijkspel, maar Arendskerke bleek toen goed op te hebben gelet. Met een aangepaste speelstijl maakten ze het Seroos erg lastig waardoor het 2e uiteindelijk terugkeerde met een 2-0 verlies.

Seroos 3 mocht aantreden op veld 2 in Middelburg, net als een week eerder. Zelfs de kleedkamer die Stanley (die niet te kisten is) ze toewees was weer hetzelfde als de week ervoor, nummer 6. Naast de damestoiletten waar David vorige week voor de bespreking even moest buurten na een feestje de avond ervoor.

De week ervoor werd MZVC met 9-0 verslagen, dus de voortekenen waren goed. Maar deze week werd er aangetreden met een heel andere selectie (8 van de 9 doelpunten werden gemaakt door spelers die er niet bij waren) en ook werd er aangetreden tegen een andere tegenstander,  ZM 3. Een stugge ploeg waar vorig jaar uit nipt met 1-0 van werd gewonnen.

Seroos knalde echter uit de startblokken en stond met rust al met 4-1 voor. Uiteindelijk wist vlagger Jotam Zweedijk de schade voor ZM nog te beperken, maar hij kon niet voorkomen dat de wedstrijd in 8-1 eindigde. Nummer 5 van de lijst van vorig jaar, Dion Riemens, toonde al direct zijn vorm en maakte 2 goals. Ook het vervroegd doorgeschoven talent Oktaj maakte 2 goals. Gastspeler Hans hamerde een fluwelen voorzet van Mathijs binnen met zijn hoofd waarna Sam na een mooie sleepbeweging zelfs nog met zijn linkerbeen scoorde.

Seroos 4 begon vol vertrouwen aan de wedstrijd. Niet zo gek, want zowel Jasper als Melvin waren bij de selectie. Beiden scoorden vorige week nog een hattrick voor het 3e, dus dat beloofde veel. Het bleek valse hoop, want FCD 4 was met 5-1 te sterk. Jasper wist nog wel de eer voor het 4e te redden.

Seroos 5 dan. De ploeg die vorig jaar verraste met mooie verslagen en soms ook mooi voetbal. Deze week combineerden ze beiden, wat we het liefste zien. Het verslag was weer een parel, de wedstrijd ook wel goed. Niels Snoep is direct scherp begonnen in zijn jacht op de topscorerstitel, hij benutte direct zijn eerste kans van het seizoen. En we mogen ook direct een debutant in de lijst verwelkomen. Het was namelijk de (zoon van de) kersverse hoofdsponsor van Seroos 5 die zijn allereerste goal in de senioren ooit maakte. Na een lange periode zonder voetbal en een seizoen conditie opbouwen lijkt Sylvano nu klaar om het 5e op sleeptouw te gaan nemen.

Seroos 6 trad aan tegen Walcheren 7, een team vol jongen honden. De mannen van Seroos 6 begonnen, ondanks de zomerstop van 4 maanden, beter aan de wedstrijd en zochten de rust op met een 1-0 voorsprong dankzij Gijs. Gijs is eindelijk ver genoeg klaar met verbouwen om weer te mogen voetballen op zaterdag. De tweede helft gaf de fitheid de doorslag en maakte Walcheren nog gelijk. Maar aangezien leider Jaan heel content was met het gelijkspel, zijn wij het ook.

De Dames trapten af tegen Meeuwen 1, onder leiding van de nieuwe trainer. Een gelijk opgaande wedstrijd leidde uiteindelijk tot een 1-1 gelijkspel. Het doelpunt kwam van de voet van Xaviera, die in de eerste wedstrijd van het seizoen al direct de helft van haar doelpuntenproductie van vorig seizoen evenaart.

Dan is er 1 speler nog niet benoemd. En dat is een speler die vorig seizoen worstelde met het maken van goals. Uiteindelijk maakte hij er 4 waaronder 1 zeer belangrijke. Maar nu hij de trainingsavonden heeft ingeruild voor de cabine van een vrachtwagen, lijkt de druk van hem af zijn gevallen. Startend vanaf het middenveld wist hij zaterdag met een vlammend afstandsschot al binnen het half uur zijn eerste goal te maken (toegegeven, het was recht door het midden en de keeper was 1.70, maar toch). De 2e helft maakte hij ook zijn 2e nog door op snelheid de verdediging te verschalken en hard binnen te schieten. Hierna zakte hij uitgeput op de bank om even later bij het 1e nog een helft te spelen, een intensief dagje.

En als iemand na deze week bekend staat om zijn snelheid is hij het wel, mede daardoor kan hij morgen ook weer voetballen. We hebben het uiteraard over Robbert Luijk, spits, buitenspeler, nummer 10 en snelheidsduivel in 1 persoon!

Aan de top delen Robbert, Dion en Oktaj de eerste plaats, voor wat het waard is na 1 speelronde. Morgen is Seroos 4 vrij, de overige teams mogen het veld weer betreden op zoek naar goals en nieuwe verhalen, veel succes!

Topscorerslijst VV Serooskerke t/m 23-09-2023

Na 1 speelronde

Naam Elftal Deze week Totaal
1 Dion Riemens 3e 2 2