Na de 1e nederlaag in de competitie van vorige week ging Seroos weer op zoek naar 3 punten tegen Bruse Boys op sportpark Noordhout. De tegenstander boekte vorige week de 1e overwinning en kwam vol goede moed op bezoek om hier een vervolg aan te geven.

De basis 11 van V.V. Serooskerke werd gevormd door:

Tygo

Robbie-Jeffrey-Ruben-Wessel

Beaudoin-Tom-Sil

Lars-Alex-Jordy

Wissels: Denvy, Giomaro, Stefan, Thomas

Na dat pupil van de week René Cevaal het goede voorbeeld had gegeven werd er afgetrapt om 14:30 op ons sportpark Noordhout voor de wedstrijd tegen Bruse Boys. Zoals Cees al had aangegeven zakte Bruse Boys inderdaad in en kreeg Seroos enigszins de ruimte om op te bouwen vanuit de achterhoede. Seroos ging niet helemaal goed om met de geboden ruimte en was af en toe slordig aan de bal in de opbouw. Toch wist Serooskerke in de 1e 20 minuten een aantal keer door te komen over de rechterkant maar was de laatste pass niet goed om tot echt doelgevaar te komen.

Na balverlies op de helft van Bruse Boys kon er snel omgeschakeld worden door Bruse Boys en werd er uiteindelijk een overtreding gemaakt rond de 16 van Seroos waarvoor de scheidsrechter gelijk floot, een instormende middenvelder van Bruse Boys schoot echter op het moment dat de scheids floot richting goal en de bal ging tegen het net, de scheidsrechter bleef bij zijn 1e besluit een vrije trap buiten de 16. Een klein mazzeltje voor Seroos waardoor de brilstand nog even op het scorebord bleef staan.

Niet veel later kreeg Bruse Boys alsnog de mogelijkheid om op voorsprong te komen via een penalty na een slimmigheidje van één van de voorhoede spelers. Tygo zat wel in de juiste hoek maar kon de inzet niet keren en hierdoor moest Seroos in de achtervolging. Twee minuten na de 0-1 leek Seroos op 1-1 te komen na een prachtig schot van Sinke dat via de onderkant van de lat achter de doellijn terug het veld in stuiterde maar de scheidsrechter had dit helaas voor Seroos niet gezien.

Vlak voor de thee pakte Tygo nog een goede 1 op 1 waardoor beide ploegen met een 0-1 stand gingen rusten.

Na de rust en een tactische omzetting waardoor Ruben op het middenveld kwam te spelen en Tom achterin kwam te staan ging Seroos op zoek naar goals. Seroos had ook in de 2e helft wat meer de bal maar tot echte kansen leidde dit nog niet direct. Na een afgeslagen nam Ruben het doel van Bruse Boys nog wel onder vuur maar de doelman had een goed antwoord op deze poging. Er werd ingegrepen vanaf de kant en Thomas mocht Lars aflossen om voorin frisse benen te brengen. Vervolgens moest Giomaro Beaudoin vervangen die geblesseerd uitviel en bleef Seroos op zoek gaan naar de 1-1.

De 1-1 viel uiteindelijk na een goeie dieptebal van Ruben richting Alex en Jordy waarna laatstgenoemde de bal goed mee nam en de doelman van Bruse boys wist te verschalken met een goede schuiver in de verre hoek. Er was nog wel protest van de tegenstander omdat de grensrechter vlagde voor buitenspel van Alex maar hij deed niet mee aan de aanval volgens de scheids dus telde deze treffer van Jordy wel. Seroos bleef zoeken naar de winnende goal en dacht dit ook nog tegen 10 man te kunnen doen nadat de scheidsrechter floot voor het vasthouden van Alex die doorgebroken leek maar de scheids deed dit af met geel. In de slotfase kreeg Thomas nog de kans op de 2-1 maar hij wist de doelman helaas niet te verschalken. Denvy kwam Tom nog vervangen die ook geblesseerd uitviel, niet lang hierna floot de scheidsrechter af met de 1-1 stand op het bord.

Aanstaande dinsdag oefent Serooskerke thuis tegen de koploper in de 4e klasse A Patrijzen die in nog ongeslagen zijn. Daarna zal Seroos op zaterdag 2 november de competitie weer hervatten tegen het nog puntloze SSV’65 in Goes op sportpark het Schenge. Hopelijk zien we u bij één of beide wedstrijden weer langs de lijn!