Zaterdag 22 september 13:55 verzamelen in de kantine is maar een merkwaardig tijdstip aangezien normaalgesproken een tijdstip altijd wordt afgerond op kwartieren. 13:45 Of 14:00 was in dit geval meer op zijn plek geweest, maar vanaf nu doen we alles wat nauwkeuriger. 14:05 Vertrokken we naar V.V.Veere voor de eerste wedstrijd van het seizoen als kersverse promovendus in de reserve 3e klasse. Het hoogst spelende vierde team van Zeeland (samen met kloetinge 4) is voor dit seizoen aangesterkt met de heren Gijs en Devin en voorlopig lichtjes verzwakt door afwezigheid van de geblesseerde Renco.

14:20 Werd voor het eerst de spelerstas geopend en dat beloofde veel goeds voor dit seizoen. Aannemer, timmerfabrikant, spuiterij, slotenmaker en bouwkundig adviseur Duvekot Bouw is zo vriendelijk geweest om ons te sponsoren met een gloedje nieuwe outfit, waardoor we er nu weer bij lopen als grootheden in ons vakgebied.

De opstelling als volgt:

Olivier

JPvdP, Ross, RJZ, Devin

Jaan, JW, Alex, Bas

Kees, Gijs

Op de bank: RJB, Denvy, Tinus, Ivo

De omstandigheden waren perfect, niet te warm niet te koud en een beetje regen op een strakke mat.

Het balletje begon te rollen en het wedstrijd beeld was al snel duidelijk, Seroos voetballen en Veere jagen en loeren op fouten. Het eerste kwart van de wedstrijd waren we beduidend beter, creëerde we veel kansen en konden we goed onder de druk uit voetballen. Helaas viel de goal niet, mede door Emiel die het keepersvak bij Veere heeft opgepakt. Naarmate de eerste helft vorderde werden we slordiger in het balbezit en ging het uitverdediger maar moeizaam, Veere wist dit alleen niet af te straffen dus gingen we met 0-0 de rust in.

Het verschil zat hem met name in de condities van de ploegen. Een groot deel van de selectie had 3 maanden geen bal aangeraakt en dat was met name in de tweede helft merkbaar tegen een ploeg al eerder met het seizoen begonnen was. Kort na rust viel de 1-0 doordat na een kluts de bal panklaar voor de voeten viel van de tegenstander. Als reactie hierop zette Jeroen al snel de 1-1 op het scorebord. Als gevolg van de 1-1 klapte Veere erop waardoor het spel er niet beter op werd. Door de vele duels en overtredingen werd het fysiek zwaarder wat ten koste ging van de concentratie. Desondanks kregen we kansen op de 1-2, waarvan de grootste voor Gijs. Na een strakke voorzet kopte hij vanaf de zijkant richting de kruising, maar de keeper stond op zijn post om deze geweldig over de lat te tikken. Door slordigheden achterin kon er vervolgens vrij de 2-1 worden binnengeschoten. Deze achterstand werd vergroot door een penalty in het slot van de wedstrijd welke onberispelijk werd binnen geschoten.

De uitslag 3-1 is geen goede afspiegeling van de wedstrijd als we kijken naar kansen verhouding, maar doordat Veere scherper oogde bleven de 3 punten bij de thuisploeg

Volgende week een nieuwe kans tegen MZC’11 3, wellicht tot ziens.