De competitie startte afgelopen zaterdag met een duel in axel tegen de plaatselijke FC.

Op deze regenachtige middag begon Serooskerke beter aan het duel. Axel had moeite met de manier van druk zetten van de Seroos en hanteerde mede daardoor vaak de lange bal. Maar tot echte kansen kwam het in het eerste kwartier niet. Na 20 minuten spelen kwam de eerste grote mogelijkheid voor Serooskerke. Na een onderschepping op het middenveld en een spijtende pass van Sil kon Aron samen met Alex op de keeper aflopen, samen speelde ze dit goed uit en Aron zette de 0-1 op het scorebord.

Na de 0-1 probeerde Axel wat hoger te gaan spelen en wat meer druk te gaan zetten. Waardoor het opbouwen voor Serooskerke lastiger werd. Voor rust Kreeg Sil nog een mogelijkheid na een snelle omschakeling. Hij haalde verwoestend uit maar blesseerde zichzelf hierbij en moet vervangen worden door Mees.

In de rust werden de spreekwoordelijke puntjes op de i gezet en Serooskerke ging vol vertrouwen de 2e helft in. Jasper was even vergeten dat we in de rust van helft gewisseld waren en zag zijn kans schoon om te scoren maar gelukkig voor Serooskerke ging deze bal over. In de 63e minuut was er een vrije trap voor Serooskerke. Deze werd goed aangesneden en de verdediger van Axel dacht wat Jasper kan dat kan ik beter en kopte de bal knap achter zijn eigen doelman. En de 0-2 was een feit. Daarna werd Axel achterin heel erg slordig waardoor er mogelijkheden kwamen voor Serooskerke. Na een lange bal van Jorden had de verdediger van Axel moeite de bal te controleren en Aron kon hiervan profiteren. Hij ontfutselde de bal en liep zo op de keeper af. Niet zelfzuchtig schuift hij de bal opzij naar Alex en hij mag tekenen voor de 0-3 eindstand.

Door met vlagen zeer goed te voetballen en veel energie in de wedstrijd te leggen hebben de mannen een terechte overwinning geboekt. Op naar volgende week, de eerste thuiswedstrijd van het seizoen.

Voor een verslag en foto’s van deze wedstrijd vanuit Axel, klik hier.