Nadat we in mei onze laatste wedstrijd gevoetbald hadden en vorige week de wedstrijd tegen Noormannen 4 werd afgelast, mochten we na 4 maanden weer de wei in. Voor velen was dit dan ook weer het eerste moment dat ze met de voetbal in contact kwamen.

Iets na half 2 werd er, nadat de navigatie was ingesteld, koers gezet naar Borsele, waar we tegen het eerste team mochten aantreden. Je raad het al, dit is dan ook hun enige senioren team. Na jaren tegen walcherse teams te hebben gevoetbald, mogen we dit seizoen een paar keer naar Bevelandse clubs. Wat het ook weer leuk en afwisselend maakt.

We mogen dan wel 4 maanden elkaar bijna niet gezien hebben, maar de stemming in de kleedkamer zat er al direct weer goed in. Hier zullen we voor de netheid van het verslag niet verder op doorgaan, maar wat is het toch weer heerlijk om samen als team te mogen voetballen.

Dan de wedstrijd. Fre begon op goal; captain Jack, Ron, Paus en Wannes in de verdediging; Utrechter Peter, Nol, Ief en Pinkel op het middenveld; Matroos Ramon en Musa in de spits.
We begonnen onrustig aan de wedstrijd. Ballen werden op korte afstand niet goed ingespeeld of we liepen te lang door met de bal en ook werden we een aantal keer terug gefloten voor buitenspel, wat discutabel was. Daarnaast kregen we een aantal grote kansen die helaas geen doelpunt opleverden. Gelukkig voor ons deed ook Borsele hierin mee. Zij hanteerde voornamelijk de lange bal en kregen ook een aantal kansen, maar Fre stond goed te keepen. Ondanks de slordigheden kwamen we uit een mooie aanval op voorsprong en zorgde pinkel daarmee ook voor de 0-1 ruststand.

Kersverse papa met een kater Arno, Kaj, Bas en Koop kwamen de 2e helft in het veld voor Paus, Musa, Peter en Ramon. Alle mooie woorden tijdens de rust ten spijt, over hoe we het beter konden doen, ging de start van de 2e helft niet beter. Binnen een kwartier stonden we tegen een achterstand van 2-1 aan te kijken en had Koop een gele kaart te pakken, waardoor we ook nog even met 10 man kwamen te spelen. Hierna probeerden we het wel en lukte het ons al voetballend nog een aantal kleine kansen te creëren, maar de bal wilde er niet in. Zo sloten we de wedstrijd af met een nederlaag en een gevoel dat er toch iets meer in had gezeten.

Maar goed, het was een lekker weertje, het bier daarna smaakte prima en al snel ging het weer over van alles en nog wat. Over 2 weken vervolgen we de competitie met een thuiswedstrijd tegen ST Hoedekenskerke/Kwadendamme 3 en hopelijk dat we dan onze eerste 3 punten mogen gaan bijschrijven.