Zaterdag 6 oktober was het zover: de derby van het jaar. Serooskerke ontving namelijk op sportpark Noordhout de buren uit Oostkapelle. Serooskerke zat na een succesvolle groepsfase in de beker en 6 punten uit de eerste twee competitiewedstrijden in een positieve flow. Bij Oostkapelle was de competitiestart wat minder succesvol. Maar als er één wedstrijd is, waar de huidige vorm geen rol speelt en het puur aankomt op strijdlust en mentaliteit, dan is het wel de clash tussen Serooskerke en Oostkapelle. Het was dus duidelijk dat de ranglijst van geen enkele invloed op deze wedstrijd zou hebben. Aan ons de taak om ook deze wedstrijd in 3 punten om te zetten.

Serooskerke begon met dezelfde opstelling als vorige week tegen Nieuwdorp. Jordi stond op de goal, Peter F, Jasper, Jorden en Lennart vormden verdediging. Het middenveld bestond uit Bjorn, Beaudoin en Tiemen. Met Aron, Alex en Mees in de voorhoede was het elftal compleet.

Om 14.30 werd er afgetrapt, en al vrij snel was het duidelijk dat er ook vandaag weer een flinke portie strijd en energie geleverd zou worden. Na wat kleine aanvallen heen en weer had Jordi na een minuut of 20 de bal in zijn handen. Na een keurige lange bal op maat nam Aron de bal aan op een manier waar de klasse vanaf spatte. Deze aanname zorgde ervoor dat Aron direct door kon op de keeper van Oostkapelle. Dit was een koud kunstje voor Aron, die de keeper omspeelde en zorgde voor de 1-0 op het scorebord. Na een goed eerste half uur en nog wat kleine kansjes zakte Serooskerke echter wat terug. Het bleek lastiger om de bal lang in de ploeg te houden, en Oostkapelle kreeg iets meer grip op de wedstrijd. Dit resulteerde ook in een grote kans voor Oostkapelle, een kruislings schot wat maar net voorlangs ging. Desondanks hield Serooskerke stand en bleef de stand op 1-0 staan toen de scheidsrechter floot voor de rust.

Tijdens de rust werd Sil in de ploeg gebracht voor Mees. Serooskerke was goed uit de kleedkamer gekomen en leek de wedstrijd weer iets meer naar zich toe te trekken. Dit resulteerde in een aantal zeer grote kansen voor Serooskerke. Onder andere Alex en Aron kwamen in scoringspositie, maar helaas leidde dit niet tot een verdubbeling van de voorsprong. Dit was de fase van de wedstrijd waarin we het onszelf een stukje makkelijker hadden moeten maken, maar helaas verzuimden we. Toen kreeg de wedstrijd een iets andere wending. Sil ging aan de wandel met de bal aan zijn voet, wat tot problemen bij de tegenstander leidde. Wat er precies gebeurde weet ik niet, maar een Oostkapelle-speler ging naar de grond en pakte in zijn val de bal mee. Dit betekende zijn tweede gele kaart en dus moest Oostkapelle met 10 man verder. Dit bracht enige chaos in de wedstrijd, de duels begonnen feller te worden en de spanning nam toe. Helaas slaagde Serooskerke er niet in om echt te profiteren van het overtal. Het kwam vooral aan op strijd en mentaliteit, de kwaliteit van het voetbal ging er niet op vooruit. Er ontstonden kansen voor zowel Serooskerke als Oostkapelle, maar geen van beide ploegen wist te scoren. De slotfase van de wedstrijd zorgde voor nog meer spanning in de wedstrijd, voor Oostkapelle was het alles of niets terwijl Serooskerke moest zien te overleven. Jeffry en Maikel werden in de ploeg gebracht voor Tiemen en Aron in de hoop toch te kunnen profiteren van het overtal en de zege binnen te slepen.

Tijdens de laatste tien minuten van de wedstrijd viel een hoge bal van Oostkapelle over de verdediging van Serooskerke heen, wat resulteerde in een tegengoal. Echter, tot grote opluchting van Serooskerke, werd deze goal afgekeurd wegens buitenspel. Tenslotte nam de chaos nog iets meer toe nadat Alex een rode kaart kreeg en ook het veld moest ruimen. Hierdoor zou de wedstrijd met 10 tegen 10 eindigen. Na zo’n 95 minuten floot de scheidsrechter af en kwam er een einde aan deze zeer spannende, beladen wedstrijd. Al met al was het een redelijk gelijke strijd, maar wist Serooskerke de 3 punten op sportpark Noordhout te houden. Complimenten aan het team voor het getoonde doorzettingsvermogen en de absolute wil om de overwinning binnen te halen. Hopelijk kunnen we de huidige vorm doorzetten naar volgende week!

Supporters: bedankt voor jullie komst, ik verwacht dat jullie genoten hebben. Graag tot volgende week!