Op 6 oktober 2018 reizen de mannen van Seroos 2 onder leiding van oefenmeester Lieven van Belzen af naar Zwijndrecht. Eén van de uitwedstrijden in de eerste klasse waar je van weet dat het geen gemakkelijke dag gaat worden. De selectie van vandaag bestaat uit Jens, Robbie, Jeffrey, Jeroen, Jordy, Peter G, Steven A, Jannick, Arjen, Melvin, Steven H en Ruud.  Vaste kracht Niels is vandaag afwezig, hij heeft een rondje hardlopen verkozen voor de voetbal. Voordat bekend is op welk veld we spelen en in welke kleedkamer we plaats mogen nemen heeft Peter zich al gemeld bij de stroopwafelkraam. Zijn bestelling, vier zakjes koekkruimels voor de groep en twee stroopwafels voor eigen gebruik. Na de wedstrijdbespreking en Arjen zijn wekelijkse toevoegingen begonnen we de wedstrijd.

Het spelbeeld van de eerste helft is eenduidig. Pelikaan zakt in en laat Seroos het spelletje maken. Seroos komt met goed combinatievoetbal tot aan de zestien van de Pelies maar doet dit te vaak door de as van het veld. Aan de buitenkant ligt vaak de ruimte maar voor onze rechtsbenige linksback, Jeroen, is het lastig om de ballen voor goal te krijgen. Twee grote kansen krijgt Seroos in de eerste helft. Eén voor Peter en één voor Robbie. In de rust vragen Robbie en Peter zich af of de goals in Zwijndrecht lager zijn dan op Seroos. Nu kunt u ook wel raden hoe het is afgelopen met de twee zojuist genoemde kansen.

De tweede helft is Seroos het overwicht kwijt en wordt het een open wedstrijd met kansen aan beide zijde. De eerste is voor Robbie die zijn inzet door een katachtige reflex van de keeper uit de goal ziet verdwijnen. De Pelies zijn gevaarlijk uit voorzetten en dode spelmomenten. Twee keer het aluminium en één uitstekende redding Jens. In de absolute slotfase krijgt Steven op aangeven van Melvin nog een mogelijkheid om de winnende treffer te maken. Helaas zien we zijn schot uiteen spatten op de omheining van het vierde veld.

Op de terugweg stoppen we in Bergen op Zoom voor een glaasje bier bij de Raayberg (zie foto). Samen met de dames van IJzendijke maken we er een gezellige avond van. Jordy die namens Seroos een spelletje mocht spelen tegen de mooiste dame van de tent bleek helaas geen honger meer te hebben en gaf deze drie punten cadeau aan IJzendijke. Om 21:00 uur moesten we vertrekken omdat Steven om 22:00 uur met zijn schoonvader had afgesproken voor hun wekelijkse wedstijdanalyse.

Als we iedere week het spel en de strijd van de afgelopen twee wedstrijden op de mat kunnen leggen is het tegen iedere tegenstander mogelijk om drie punten te pakken. Komende zaterdag staat de thuiswedstrijd tegen VVGZ op het programma. Hiervan zal Jeffrey Koets het verslag schrijven.