Op een koud en winderig Noordhout was het zaterdag alweer tijd voor de laatste thuiswedstrijd van 2018. Dit mooie jaar met een kampioenschap en de, tot nu toe, prima resultaten in de eerste klasse wilden we dan ook positief afsluiten.

Na het gebruikelijke praatje en de warming-up stonden de volgende 11 namen op het papier: Jens op de goal; achterin Niels, Arjen, Jeffrey en Boyd; op het middenveld Steven, Jordi, Ruud en Jannick; en de goals moesten vandaag komen van Peter en Melvin. De bank was (nog) niet gevuld, maar na een minuut of 10 kwamen er toch nog twee sloten Oelie en Holebas nog aan na hun wedstrijd bij het 3e. Het technisch hart bestond vandaag uit Henk & Hans, de nog altijd geblesseerde Dion en oefenmeester Lieven van Belzen.

De KNVB had een tekort aan scheidsrechters dit weekend, dus werd er een rugby scheidsrechter van Oemoemenoe ingevlogen en om 14:30 werd er door de vrolijke man gefloten voor de aftrap. Het eerste kwartier was voor MZC, die via het middenveld vaak de tweede bal wonnen en de flanken zochten waar veel ruimte lag. Toch werden ze twee keer kort na elkaar gevaarlijk met steekballen door het midden. Twee grote kansen, maar deze werden knap gestopt door Jens. Het middenveld stond niet goed en een aantal spelers waren aan het zoeken naar de juiste man en positie. Al snel werd besloten om Jordi van kan te wisselen en Ruud naar voren te sturen voor Peter, zodat we meer voetbal op het middenveld kregen. Vanaf dit moment kantelde de wedstrijd en waren de meeste tweede ballen voor Serooskerke. Er werd goed gevoetbald en vaak lag de ruimte op de flanken voor Niels en Boyd, mede omdat MZC met twee hoge backs speelde en de drie centrale verdedigers de flanken redelijk vrij lieten. Dit leidde tot zeker twee grote kansen, waarbij het steeds net aan een goede eindpass ontbrak op Melvin of Ruud. Ook via Melvin werd er een aantal keer goed de bal vastgehouden en teruggelegd. Na een minuut of 35 werd het overwicht van Serooskerke beloond. Nadat de bal na een minuut of 35 goed werd veroverd op het middenveld gaf Steven een strakke pass door het centrum van de verdediging op broer Ruud die, met hulp van een been van de keeper, de 1-0 binnen schoot. Gezien de kansen verhoudingen een terechte ruststand. Helaas hadden we ons zelf niet meer beloond.

In de tweede helft was het zaak om snel de tweede goal te maken, dan zou de wedstrijd zo goed als gespeeld zijn. Bij 1-0 bleef het opletten voor een counter van MZC. Helaas voor de toeschouwers werd de tweede helft er een om snel te vergeten. Slordig voetbal van beide teams met weinig grote kansen. MZC creëerde vrij weinig tot niks, Serooskerke had ook moeite met het opzetten van goede aanvallen en probeerde de wedstrijd uit te voetballen door de bal in de ploeg te houden. Naarmate de tweede helft vorderde begon MZC steeds meer te zeuren en geïrriteerd te raken met hier en daar wat onnodige overtredingen. Serooskerke reageerde hier niet op en bleef geconcentreerd. Tegen het einde van de tweede helft moest MZC nog iets forceren en kwam er meer ruimte voor Serooskerke, dit leidde nog tot wat kansen. Een voor Ruud, maar hij dribbelde de bal zelf over de achterlijn. Met een woede uitbarsting als gevolg schoot hij de bal de parkeerplaats op. Door zelf snel de bossen in te duiken om zijn bal te halen probeerde hij nog excuses te maken aan de scheidsrechter. Dit leek te zijn gelukt, want hij kreeg geen gele kaart. En de grootste kans van de wedstrijd was voor Boyd. Jordi werd goed diep gestuurd en kon zelf niet uithalen, hij gaf de bal voor op Jannick, die raakte die keeper waardoor de bal voor de voeten van de inkomende Boyd kwam. In al zijn snelheid miste hij de bal, draaide een dubbele pirouette, en de bal bleef op de 11 meter liggen waarna deze vakkundig werd weggewerkt. Na 90 minuten en een beetje werd het donker en vond de scheidsrechter het een prima idee om af te fluiten en een biertje te gaan doen.

Voor foto’s van de wedstrijd, gemaakt door Jolien Wondergem, klik hier.

Een minimale, maar terechte overwinning voor Serooskerke 2, waardoor we de aansluiting houden bij de top 3. Als promovendus beleven we dus zeker geen slechte start. Aanstaande zaterdag de laatste wedstrijd van 2018, uit bij directe concurrent de Meeuwen. Onze targetman Melvin zal hier het verslag van schrijven.