Nadat vorige week de wedstrijd tegen Terneuzense Boys afgelast werd mocht Seroos 1 vandaag wel weer de wei in. Op naar Tholen voor de kraker Tholense Boys 1 – Seroos 1. Tijdens de bespreking kregen we het droevige nieuws dat Jorden te kampen heeft met een blessure (knie) waar hij nog wel even zoet mee is. Jorden wordt volgende week geopereerd en de vraag is of hij überhaupt dit seizoen nog wel zal spelen. Sterkte Jord! Zoals het spreekwoordelijk gezegde klinkt: “De tour wacht op niemand” was dit vandaag ook het geval. Ook zonder Jorden moest er gevoetbald worden. Het veld lag er ondanks het slechte weer tamelijk goed bij. Om 15:00 werd er afgetrapt op het eiland Tholen.

Seroos begon in de volgende opstelling: Jordi; Lennart, Jeffry, Jasper, Maikel; Bjorn, Beau, Roy; Robbie, Alex, Tiemen. Op de bank namen Jordi Schaikebos, Jeroen en Bert plaats.

Daar waar Seroos redelijk goed en gecontroleerd aan de wedstrijd begon was de eerst kans toch echt voor Tholen. Over onze rechterkant kwam een voorzet waarbij de spits uit de draai de bal ineens in de handen van Jordi schoot. Na ongeveer tien minuten spelen was het de eerste kans voor ons. Alex werd vrij gespeeld en schoot richting de hoek maar de keeper redde zijn inzet goed. Seroos had goed de controle over de bal en voetbalde soms vrij aardig. Ondanks het slechte weer en de wind recht over het veld was het toch lastig om de ballen bij de juiste personen te krijgen waardoor het af en toe wat slordig was aan beide kanten. Deze slordigheid zette Tholen voort door de bal op links terug te spelen richting de keeper. Alex loerde hier op, onderschepte de bal en kon zo met een schot in de verre hoek na een kwartier de 0-1 op zijn naam zetten. Nog geen vijf minuten ongeveer een zelfde situatie. Weer een verkeerde pass van de verdediger van Tholen waarbij Alex weer gretig reageerde en hem langzaam langs de keeper kon schuiven, 0-2! Na weinig gevaar over en weer was het na een half uur spelen een bal die via de verdediger van richting veranderde bij Bjorn terecht kwam. Hij twijfelde niet en schoof de bal tegen de touwen aan. 0-3 en een JANTJE dachten we, maar de goal werd (naar mijn mening onterecht) afgekeurd wegens buitenspel. Ruststand 0-2.

Na rust wilde Tholen wat meer druk zetten. Na wat kleine kansjes en een gevaarlijke voorzet die naast gekopt werd was het Seroos die wederom de boventoon voerde. Via links was het Alex die een puike voorzet op de meegelopen Maikel gaf. Echter, kwam de bal iets achter hem waardoor hij niet de 0-3 op zijn naam kon zetten. Eigenlijk gebeurde er voorderest weinig in de tweede helft. Seroos kwam niet in gevaar. Jeroen kwam erin voor Roy, Jordi kwam niet veel later in voor Bjorn en Bert kwam er nog in voor Maikel. Toch kreeg in de 84e minuut Robbie nog een dot van een kans. Helaas schoof hij de bal niet alleen langs de keeper maar ook langs de goal. Al met al was de tweede helft van beide kanten niet heel spectaculair.

Eindstand werd 0-2 waarbij Seroos verdiend de drie punten mee naar huis mocht nemen. Op naar zaterdag waarbij Seroos het tegen FC Axel op mag gaan nemen. De club van trainer Cees Houtepen, een goede bekende van meeste spelers en supporters op Sportpark Noordhout.

Tot Zaterdag!