Afgelopen zaterdag stond de thuiswedstrijd tegen DESK 3 uit Kaatsheuvel op het programma. Nog voor de aftrap was verricht was het eerste akkefietje al een feit. Omdat DESK nog nooit in het prachtige Serooskerke was geweest dachten onze gasten dat ze wel even via het fietspad het sportpark op konden draaien. Zij hadden echter een politieauto over het hoofd gezien en werden dan ook vriendelijk verzocht even goed op de bordjes te kijken.

Inmiddels was Lieven van Belzen al begonnen aan zijn bespreking. Dit keer zaten er maar liefst 14 (!) spelers in de kleedkamer. Omdat het derde elftal een vrije zaterdag had kon Lieven zijn selectie in alle vrijheid samen stellen.

De opstelling was als volgt: Jens (terug van een blessure) op de goal. Voor hem stonden Jan-Thijs, Raoulie, Koets, Pander, Steven, Korebloesem, Jannick, Peter (ook terug van een blessure), Melvin (terug van een behoorlijke griep! 15 kg afgevallen) & Ruud.

Op de bank namen Boyd, Marcio & Lars ‘’de tovenaar’’ Overweel plaats. Afwezig was captain Arjen. Hij is geblesseerd geraakt in de vorige wedstrijd. Overigens komt het voor hem allemaal niet zo slecht uit, want hij is tegenwoordig nogal eens te vinden in sporthal de Blikken om zijn geliefde aan te moedigen.

Al snel werd duidelijk dat Seroos wat moeite had met de speelstijl van DESK en bleven de kansen dan ook uit. Door het wat hobbelige veld en slordige passing kon DESK een aantal keren bij de 16 van Jens komen maar tot echt grote kansen leidde dit niet. Totdat een fout in de opbouw leidde tot een penalty. De aanvoerder van DESK schoot deze onberispelijk binnen en zo stond Seroos na 25 minuten spelen met 1-0 achter. Lang duurde dit niet want uit een hoekschop kopte Jeffrey Koets heerlijk raak.  1-1. Hierna kreeg Seroos wat grip op de wedstrijd en kon er wat meer worden gevoetbald. Maar de zeldzame uitbraak van DESK na een minuut of 40 leverde toch de 1-2 voorsprong op voor de blauw-gelen. Nadat Jens in eerste instantie een geweldige redding in huis had wilde hij daarna een panna uitdelen op de rand van de 16. Helaas strandde deze poging in schoonheid en kon de spits van DESK de bal binnen schieten. Zo zocht Seroos de thee op met een 1-2 achterstand.

In de rust werden de nodige zaken besproken en met vertrouwen werd het veld betreden voor de 2e helft. Al snel werd duidelijk dat de zaken beter op orde waren en dat DESK met wat vermoeidheidsverschijnselen te maken kreeg. Verder dan een aantal speldenprikjes kwam Seroos echter niet totdat Peter Gideonse met een echt ‘’Bep Bakhuysje’’ de 2-2 tegen de touwen kopte. De assistent scheidsrechter van DESK stak zijn vlag nog in de lucht, maar hier wilde leidsman Noordhoek niets van weten.

Nu kon Seroos opzoek naar de overwinning. De wedstrijd werd wat feller en dit leidde tot enkele opstootjes en wat kleine kansjes voor Serooskerke. Ruud werd weggestuurd maar werd getackeld door een polletje op het veld.
Er werd vervolgens nog aanvallend gewisseld door Lars en Marcio in te brengen en alles op alles te zetten om de overwinning alsnog binnen te slepen. Maar zoals een aloude voetbalwet luidt: ‘’Als je ze zelf niet maakt, doet de tegenstander het’’. En zo geschiedde. Met een allerlaatste krachtinspanning schoot DESK de bal nog één keer naar voren. De linksbuiten bleef geloven in de lange haal naar voren en dit bleek niet voor niets. Hij kroop voor en kon de bal langs Jens schuiven. Zo kreeg Seroos in de laatste minuut het deksel op de neus. 2-3. Tevens de eindstand.

Volgende week de kans om ons te revancheren tegen nummer 2 Rijsoord. Hiervan zal Jordi v. Schaik verslag doen.