Op zaterdag 21 december 2019 reisden we af naar Hendrik Ido Ambacht voor de bekerwedstrijd tegen ASWH 2. Met de wetenschap dat er 15 jaar geleden na strafschoppen verloren werd van deze ploeg begonnen we om 14.00 aan deze wedstrijd.

Jens stond deze keer op doel, verder was er een basisplaats voor Robbie, Jorden, Arjen, Niels, Lennart, Beaudion, Alex, Tiemen, Dennis en Aron. Op de bank namen Jurre, Bjarne en Jonathan plaats.

De eerste helft ging het redelijk gelijk op. Beide teams kregen wat mogelijkheden. De beste was echter wel voor ASWH 2. Een ferme kopbal op het doel, na een mooie voorzet, werd door Jens met een prima safe onschadelijk gemaakt. Rust 0-0.

Na de rust kwam ASWH 2 goed uit de startblokken. Het was de, pas 17 jarige, na rust ingevallen  spits die de bal binnenschoot 1-0. Een paar minuten later hadden we een grote kans om de 1-1 te maken, maar via een speler van ASWH  verdween de bal via de buitenkant van de paal naast het doel. Uit de toegekende corner was het aanvoeder Jorden Louwerse die voortreffelijk binnenkopte, 1-1. Na de verdiende gelijkmaker kregen we wat meer grip op de tegenstander en had ASWH 2 het lastig. Enkele kansen en mogelijkheden waren daarvan het gevolg. Maar helaas maken we niet de 1-2, en de laatste 10 minuten kantelde de wedstrijd in het voordeel van de reserves van ASWH. Met als gevolgd de 2-1. Vlak hierna had Alex via een fraaie individuele actie de gelijkmaker op zijn schoen, maar helaas ging de bal net over het doel. Even later werd onze achterhoed verrast en plofte de bal binnen, 3-1. Ook de ingebrachte wissel Bjarne  kon het tij niet keren, maar was het ASWH dat via 4-1 de bekerwinst veilig stelde.

Het is helaas niet gelukt om door te dringen tot laatste 32 van het bekertoernooi. Nu de winterstop in, met wat oefenwedstrijden en een trip naar Rome. Op zaterdag 25 januari 2020 wacht ons de uitwedstrijd tegen ’s heer Arendskerke.

Allemaal de beste wensen voor 2020!