Na de persconferentie van 28 mei 2021 zijn er, na lange tijd, weer versoepelingen mogelijk. Waarvan wij als voetbalvereniging gebruik kunnen en willen maken.

Zo zal de jeugd t/m de JO17 vanaf zaterdag 5 juni vier zaterdagen kunnen genieten van het spelen van wedstrijden tegen andere verenigingen in de Regio Cup. De indeling is inmiddels bekend en is via deze link te bekijken. We wensen de jeugd van de SJO Serooskerke-Veere heel veel voetbalplezier. Helaas is publiek bij de wedstrijden nog niet toegestaan, dus als je je kind brengt of haalt wacht bij de ingang van het sportpark.

Spelers vanaf 18 jaar (dus ook degene van 27 jaar en ouder) mogen weer “gewoon” trainen zonder de 1,5 meter afstand en kunnen dus bijvoorbeeld onderling partijspel doen. Ook mag er gebruik gemaakt worden van de kleedkamers, zowel door de jeugd als door de senioren, met die restrictie dat bij de senioren de 1,5 meter regel geldt in de kleedkamer.

Dan de laatste versoepeling die voor onze vereniging van belang is, is het openstellen van ons clubhuis, wel met de 1,5 meter regel en met registratie. Dus scan de QR-code of schrijf je naam even op de lijst bij de ingang van de kantine. Als je in het clubhuis bent dien je te zitten en NIET aan de bar te gaan staan. In het clubhuis staan de tafels en stoelen coronaproof opgesteld, het is dan ook NIET toegestaan om tafels en stoelen te verschuiven. Ook op het terras zullen de tafels en stoelen coronaproof opgesteld worden, ook hier geldt de regel alleen zitten aan de tafels is toegestaan!

Als bestuur snappen we heel goed dat het niet leuk is dat je je kind nog niet mag aanmoedigen langs de lijn. Ook begrijpen we heel goed dat het gezellig is om in een grotere groep wat te drinken, maar we verzoeken iedereen zich aan de geldende maatregelen te houden. Want als er bij controle blijkt dat we ons als verenging NIET aan de maatregelen houden, dan hebben we een groot en duur probleem, dat we niet kunnen en willen hebben!

Wij als bestuur zijn erg blij met bovengenoemde versoepelingen en we rekenen op jullie medewerking en het gebruiken van jullie gezonde verstand. Wij gaan ervan uit dat we bij aanvang van de nieuwe competitie weer op de “ouderwetse” manier van onze club en het voetbal en alles wat daarbij komt kijken kunnen genieten.

Het gehele corona-protocol is hier te lezen.