Zaterdag 23 oktober stond VVGZ uit op het programma. Na een roerige week waarbij er eindelijk witte rook te zien was uit de bestuurskamer van de club, kwam maandagavond het bericht naar buiten dat Evert Wisse is aangesteld als nieuwe hoofdtrainer. Speciaal welkom natuurlijk aan Evert!

Tijdens de bespreking gaf interimcoach Hans aan dat hij ten opzichte van de goede eerste helft van vorige week niets wilde wijzigen. Toch moest de interimcoach een wijziging doorvoeren, dit had er alles mee te maken dat rots in de branding Jasper een familie-uitje gepland had. Jasper heeft al maandenlang geoefend om oyalele mee te zingen en kon nu eindelijk zijn kunsten gaan vertonen bij het concert van K3.

Guido raakte in de warming-up toch geblesseerd af. Dit betekende dat Alex die in eerste instantie op de bank zou beginnen toch vanuit de basis kon starten. Zo werden er toch noodgedwongen twee wissels doorgevoerd ten opzichte van de wedstrijd vorige week tegen DBGC. Op de bank namen naast Guido, Peter G en Rick verhage plaats die aansloot vanuit het tweede.

Stipt om 15.00 uur werd er afgetrapt op sportpark Noordhoek. Het eerste kwartier gebeurde er niet veel. Na 18 minuten spelen kwam VVGZ op een 1-0 voorsprong. Na een diepe bal die net over de verdediging viel, timede Jordi niet helemaal lekker en weet de spits slim de bal over de uitgekomen keeper te lobben, 1-0. Verder gebeurde er niet veel in de eerste helft. 1-0 werd dan ook genoteerd als ruststand.

In de 55e minuut is het Kaj die Seroos in leven hield. Een goede kopbal wordt vakkundig door de Serooskerke speler van de lijn gehaald. Niet veel later in de 57e minuut kunnen we de eerste grote kans voor Seroos noteren. Na een goede uitbraak over de linkerkant waarbij Aron misschien beter de bal had af kunnen leggen besloot Aron de bal zelf op goal te schieten, een goede redding van de keeper zorgde ervoor dat de stand op 1-0 blijft steken.

Na wederom een matige uittrap van Jordi is Sil genoodzaakt om aan de handrem te trekken en loopt tegen een gele kaart aan. Niet veel later heeft Jordi een geweldige redding in huis. Dankzij het onzorgvuldige VVGZ blijft het 1-0. Voor Seroos is het in deze fase tegenhouden en overleven geblazen. Dit lukt tot aan de 70e minuut. Na een counter van VVGZ komt de ploeg na een scherpe voorzet op een 2-0 voorsprong.

In de 77e minuut doet Seroos wat terug. Na een mooie diepe bal van Kaj maakt Berko de 2-1! Helaas wordt Aron afgevlagt voor buitenspel en gaat er een streep door de aansluitingstreffer. Een domper voor Seroos! In de 87e minuut maakt VVGZ er 3-0 van. Na een goede voorzet over rechts wordt de bal goed binnengekopt bij de tweede paal. Het verzet van Seroos lijkt definitief gebroken. Niet veel later is het alweer raak.

In de 88e minuut wordt het 4-0. Na wederom een goede voorzet over de rechterkant van VVGZ werd de bal wederom bij de tweede paal binnen gewerkt. Alsof het allemaal nog niet erg genoeg was, wordt in de 90e minuut ook nog de 5-0 gemaakt. Na een diepe bal wordt de twijfelde Jordi uitgespeeld en simpel de 5-0 binnengeschoten. Na de aftrap fluit de scheids direct voor het einde. Een terechte nederlaag! Volgende week staat de belangrijke thuiswedstrijd tegen ’s heer Arendskerke op het programma. We hopen dan weer op jullie support!

Van deze wedstrijd zal Bjorn verslag uitbrengen!