Reanimeren, je zal het maar NIET kunnen……. daar moet je toch niet aan denken!

Elke week worden 300 Nederlanders buiten het ziekenhuis getroffen door een hartstilstand, ook op de sportvelden. Op dit moment overleeft maar 10 tot 15 procent van de slachtoffers. Snelle en doeltreffende hulp van omstanders is van levensbelang waarbij elke seconde telt.
Doordat de 6 minutenzone in het leven is geroepen is de overlevingskans van slachtoffers van een hartstilstand verhoogd naar 50 tot 70 procent.
Om de 6-minutenzone te kunnen realiseren zijn er burgerhulpverleners nodig.

Daarom organiseert VV Serooskerke een AED cursus op maandag 16 mei om 19:30 uur in het clubhuis. De cursus is bedoeld voor iedereen die snel en effectief wil ingrijpen om zo de overlevingskansen van het slachtoffer te vergroten. Deelname voor leden en vrijwilligers is gratis.

Wil je deelnemen, geef je dan snel op, want vol = vol.

Opgeven kan bij Rens Aarnoutse via 06-48003591 of rensaarnoutse@vvserooskerke.nl

Ook willen we graag de lijst met namen van mensen die een AED/BHV cursus hebben gevolgd updaten, dus als je met een AED kunt werken en je vindt het niet erg als je naam op een lijst in de bestuurskamer staat, geef dan je naam door aan Rens Aarnoutse (06-48003591 of rensaarnoutse@vvserooskerke.nl)