Dinsdag 22 maart 20:00 uur, een inhaalwedstrijd ‘thuis’ tegen Yerseke. Voor dit affiche zijn we afgereisd naar sportpark D’’n Hooghe Hilt in Zoutelande. Na een paar teleurstellende resultaten is het voor Seroos tijd om de rug te rechten en te strijden voor onze plek in de 2e klasse.

In de beginfase kwam Yerseke sterk en fysiek uit de startblokken, maar na een paar minuten kwam Serooskerke steeds meer in de duels, waardoor de weg richting het doel van Yerseke een aantal keer werd gevonden. Dit resulteerde in de 8e minuut, na een mooie steekpass van Jeffry Poppe a.k.a. N’Golo Kanté, in een goede kans voor Denvy. Denvy was genoodzaakt om de keeper te omspelen, waardoor de verdedigers plaats konden nemen om het schot te blokken. Ondanks de verschillen op de ranglijst liet Seroos hiermee zien wel de strijd aan te gaan met Yerseke, wat een hoopvol gevoel gaf voor de resterende wedstrijd.

Daarna was Yerseke weer aan zet. Na een schitterende crossbal schoot de aanvaller van Yerseke voorlangs. Een paar minuten later, werd er na slordigheden aan de kant van Seroos, wederom een schuine steekbal gegeven op de aanvaller van Yerseke. Deze keer was hij overtuigender,
door Jordi te omspelen en de 0-1 binnen te schuiven. Hierna zetten de bezoekers nog twee keer aan, maar weet Jordi twee beide keren uitstekend te redden.

In de 40e minuut was het Guido met een goede actie op links waarmee hij de achterlijn weet te halen. Na een goede voorzet met links weet Alex á la van Basten de aansluitingstreffer te maken. Kort voor rust was het Seroos wat nog één keer aanzette. Aron stuurde Djangko weg, die hem
uiteindelijk bij Jeffry Poppe weet te krijgen op de 16 meter. Helaas zag hij zijn schot geblokt worden.

Serooskerke deed in de 1e helft zeker niet onder voor Yerseke en de 1-1 ruststand is dan ook verdiend en hoopgevend.

Helaas wisten we de vorm van de 1e helft niet vast te houden en zien we in de 52e minuut een voorzet van Yerseke in een doelpunt bekroond worden. Hierop reageren we een paar minuten later met een goede steekpass van wederom Jeffry Poppe op Aron, die stuit op de keeper. Uit de rebound wist de keeper wederom knap te redden op het schot van Alex. Hierna leek Yerseke wakker te zijn geschud en scoren ze in de 60e minuut de 1-3, 65e minuut de 1-4 en 74e minuut de 1-5. In de 88e minuut versierde Yerseke nog een penalty, waaruit de einduitslag werd bepaald op 1-6.

Concluderend een teleurstellende avond, maar aan ons de taak om te blijven vechten. Komende zaterdag zal dit gebeuren tegen de buren. Wij hopen dan ook weer massaal op jullie steun, zodat we gezamenlijk een stijgende lijn kunnen inzetten.