De populariteit van de wedstrijdverslagen begint langzaamaan uit de hand te lopen. Zo werd ik vandaag zelfs op straat aangesproken met de vraag of het verslag al klaar was. Jammer genoeg is er eigenlijk niet veel interessants te melden, maar bij deze toch maar een verslag.

Deze week werd er zowaar geen nieuwe speler gepresenteerd, maar ging er wel een mysterieuze doos mee de kleedkamer in. Wat hier in zat mag ik eigenlijk nog niet vertellen. Het wordt namelijk over twee weken (volgende week zijn we vrij) officieel gepresenteerd. Ik kan de lezers wel al een beetje warm maken. Het is iets waar we ruim anderhalf jaar op gewacht hebben. Iets wat veel geregel en gedoe gekost heeft, maar dat was het wachten zeker waard. Het is iets wat voor 75% uit de fairtrade wol van Teuns prijswinnende albinokonijnen bestaat… Over twee weken meer hierover.

We moesten zaterdag tegen een onbekende club: SVOD ’22 (Samen Voetballen Op Domburg 2022). Wie bedenkt er zoiets? Het klinkt in ieder geval voor geen meter. Al voor we vertrokken ontstond er ophef. Er miste een glaasje in het rondje Schrobbelèr in de kantine. Had iemand dit stiekem ontvreemd alsof het een biljartbal uit de Reutel was? Of had er iemand al voor 1 uur ’s-middags een schrobje genomen? We houden u op de hoogte.

Ook in de kantine van SVOD was iets opmerkelijks aan de hand. De afdeling Culinaire Zaken wilde een doodgewoon broodje frikandel testen. Dit is een vrij simpele test, je kan er weinig verkeerd aan doen. Zolang je frituur warmer staat dan standje VCK komt het wel goed. We mogen trouwens blij zijn dat we niet met VCK in de competitie zitten dit seizoen. Met de huidige energieprijzen zou het garnituurtje (à 50 stuks) waarschijnlijk 7 minuten in koud vet gehangen worden. Bij SVOD ontbrak echter een belangrijk element van het broodje frikandel: het broodje. Nu is het een totaal nieuwe vereniging, we hebben begrip voor wat opstartproblemen, maar dit kan natuurlijk echt niet.

Was het dan één grote deceptie op culinair vlak? Nee. Bij de ingang van de kantine stond een heuse fruitkraam. Jelle belde al in vanaf Curaçao, maar het bleek niet om een bruine fruitschaal te gaan. Een prachtige kraam vol peren, druiven en appels. Prachtige goudreinetten. Wat wil een mens nog meer bij z’n biertje in de kantine? Goudreinetten zijn trouwens uitermate geschikt voor een heerlijke appeltaart. Wat dacht u van deze?

RECEPT APPELTAART

Ingrediënten:

• 250 gram bloem
  • 150 gram boter
  • 80 gram suiker
  • 2 eieren
  • 8 appels
  • 1 eetlepel suiker
  • 1 kruik Schrobbelèr
  • Snufje kaneel
  • Boter voor het invetten van de taartvorm

Bereiding:

1. Verwarm de oven voor tot 180 °C.
  2. Maak een deeg door bloem, boter, suiker en eieren goed door elkaar te kneden. Laat het deeg even rusten.
  3. Schil de appels en haal de klokhuizen eruit.
  4. Snijd de appels in blokjes en meng die met de suiker, de kaneel en een scheutje Schrobbelèr.
  5. Rol het deeg uit en leg het in een beboterde taartvorm. Schep de vulling hierin en druk goed aan. Gebruik restjes deeg om de bovenkant van de taart te versieren.
  6. Consumeer de rest van de kruik Schrobbelèr naar eigen inzicht.
  7. Bak de taart in de voorverwarmde oven ongeveer 50 minuten tot gaar en goudbruin.

Eet smakelijk en tot over twee weken bij weer een voetbalinhoudelijk wedstrijdverslag!