Zaterdag 26 november stond voor Seroos 2 de uitwedstrijd in en tegen Yerseke op het programma. De dag hiervoor speelde Nederland tegen Ecuador waar op de heenweg nog flink over na beschouwd werd. Aan Seroos 2 de taak om in ieder geval beter voor de dag te komen dan het Nederlands elftal tegen Ecuador. We begonnen de wedstrijd met Jens, Jordy, Jeffry, Arjen, Rick, Steven, Peter, Ruud, Denvy, Maikel en Bjarne. Op de bank namen Bert, Ramon Dekker en Jonas plaats.

Seroos begon de eerste helft met meer balbezit dan Yerseke en leek de wedstrijd te domineren. Echter, tot echte kansen leidde dit niet. Het voetbal was bij vlagen onverzorgd voetbal waar met name de laatste pass niet aan kwam. Denvy werd een keer weg gestoken maar dit bleek buitenspel te zijn en we kregen uit een corner een kleine kopkans. Na een minuut of 30 kreeg Seroos een vrije trap aan de linkerkant. Deze werd genomen maar er was niemand bij de eerste paal waardoor Yerseke een snelle counter in kon zetten. Na een zeer zwakke omschakeling van diverse Seroos spelers kwam de bal bij de linksbuiten terecht en deze gaf hem strak voor op de spits die de bal tegen de touwen aan kon schuiven, 1-0. Hierna waren er weinig kansen over en weer tot Ruud een minuut voor rust ineens vrij voor de keeper gezet werd maar hij schoof de bal uiteindelijk met de binnenkant naast de goal. Zo werd er gerust met een 1-0 achterstand.

In de tweede helft veranderde er qua spelbeeld weinig en ging het op en neer zonder echte kansen. Tot Yerseke weer over de linkerkant opstoomde. De bal werd wederom strak voorgegeven en twee spelers van Yerseke liepen hierbij in. Een van deze spelers kon de bal zo intikken maar schoot hem weliswaar zeer knap tegen zijn eigen speler die voor hem stond waardoor de bal niet de goal in ging. Seroos kwam hier zeer goed weg. Hierna gebeurde er weinig, daar waar Seroos weer wat meer balbezit had. Tot er een bal na zwak verdedigen van Seroos bij de nummer 10 van Yerseke terecht kwam en deze vanaf rechts in de verre hoek Jens passeerde, 2-0.

Seroos kreeg hierna nog 2 mogelijkheden voor de aansluitingstreffer via Bjarne die goed naar binnen kwam maar hierbij helaas niet af kon ronden. Uiteindelijk kwamen Bert, Ramon Dekker als stormram en Jonas nog het veld in om het tij te keren. Na een minuut of 80 kwam er nog een voorzet op maat en kon Ramon Dekker de bal zelfs nog inkoppen maar helaas kwam de bal op zijn schouder terecht waardoor hij geen kracht aan de bal mee kon geven. Als deze bal erin had gegaan hadden we nog een spannende 10 minuten gehad. Helaas mocht het niet zo zijn en verloren we uiteindelijk de wedstrijd met 2-0.

Aanstaande zaterdag spelen we niet maar volgende week spelen we de laatste wedstrijd voor de winterstop uit op sportpark de Kwarrehoek in Zwaluwe. Uw verslaggever zal hierbij Jens vd Broeke zijn.

Groetjes Maikel