Borssele uit is altijd een wedstrijd die speciale voorbereidingen nodig heeft. De belangrijkste is het innemen van twee jodiumtabletten een dag van te voren. Ook is het slim om goed op te letten welke afslag je neemt. Als je even niet oplet zit je in de tunnel en mag je 10 euro betalen voor een retourtje Terneuzen. Het belangrijkste is een kruikje Schrob, want het kan zomaar gebeuren dat er in de rust een bodyshot gedaan wordt bij Borssele. Het Schrobje waren we dit keer vergeten, maar we wisten al dat dat in de avond ruim gecompenseerd zou worden.

Zoals altijd waren we op Borssele de hoofdact. Borssele 1 werd door een uitzinnig thuispubliek toegejuicht. Het dorp was massaal uitgelopen voor de wedstrijd van het jaar. Normaalgesproken kan Borssele 1 er geen klote van, waardoor het voor ons ook altijd genieten is onder de centrale. Dit keer hadden ze denk ik versterkingen uit een hoger elftal meegenomen, want ze speelden verdacht goed. Of wij weer eens slecht. We hadden het moeilijk met de snelle buitenspelers en goede combinaties van de tegenstander. Uiteindelijk veroorzaakte Riemens een makkelijk gegeven penalty, die binnengeschoten werd. Geen idee of deze makkelijk gegeven werd, ik was te druk met het reviewen van het broodje hamburger. Broodje degelijk, hamburger prima, maar het beste is de saus. Je kon zelf mayonaise en curry naar keuze nemen. In principe heb je dus onbeperkt saus, de eerste winstgevende glitch van de dag.

De hele kantine van Borssele was behoorlijk winstgevend. Het was door de wind wat aan de frisse kant, maar anders hadden we met volle teugen genoten van de raketijsjes van 50 cent per stuk. Het beste waren de minisnacks. 6,50 voor een schaal van 32 snacks, dat zijn prijzen van lang voor de coronatijd waar tegenwoordig alleen de supermarkt nog aan kan tippen. En die zijn dan nog bevroren, net als bij VCK. Zelfs in Middelburg betaal je tegenwoordig gemiddeld 80 cent tot een euro per minisnack. In Borssele is dit dus 20 cent. Hoe dit kan? Waarschijnlijk omdat ze hier gratis energie hebben. Zo’n aanbod kan je niet weerstaan en in de rust ging de eerste schaal er al doorheen. Na de wedstrijd volgden er nog twee, daarna was de vriezer leeg. Dit moet je niet zien als iets ongezonds, maar puur als een investering.

In de tweede helft kwamen we beter in de wedstrijd, en hadden we meewind. In de eerste helft waren alle diepe steekpasses al op niets uitgelopen, dus benadrukte coach Joost in de rust dat we moesten stoppen met steeds elke bal diep te spelen. Na de rust duurde het precies 4,7 seconden voor de eerste totaal mislukte bal diep werd gegeven. Dit bleven we de hele wedstrijd doen. Elke bal waaide richting de keeper, die daarbij wel drie keer op een diep lopende speler botste, maar kansen leverde het niet op. Uit een corner scoorde Ramon de 1-1, maar deze werd afgekeurd vanwege duwen. Uiteindelijk viel de gelijkmaker. Een te harde voorzet van Sylvano viel bijna in het goal. De keeper grabbelde wat en dan staat er één man altijd op de juiste plaats: De candyman. Die was weer gretig als altijd, want Mellanie had twee goals gemaakt bij de dames. Borssele wordt trouwens gesponsord door BetCity. Voor een gelijkspel tussen Borssele 1 en Seroos 5 stond best een mooie quotering. Hier hadden we een half uur voor tijd de hele spelerspot op ingezet, maar gelukkig cashten we 5 minuten voor het einde van de wedstrijd uit.

Vlak voor tijd viel namelijk de 1-2 voor Seroos. Marijn (Ven) tackelde na een vloeiende aanval zowel de man als de verdediger het goal in. De andere Marijn baarde vooral opzien ineens in een lederhosen te verschijnen. In Borssele lopen ook wel wat vreemde mutanten rond, maar dit hadden ze nog nooit gezien. Oktoberfest in april? Ja, dat waren allemaal voorbereidingen op de foute & apres-ski party op Seroos. Na een gezonde maaltijd in lederhosen bij de McDonalds en een broodje worst op Seroos kon het culinaire hoofdstuk afgesloten worden en de focus op het drinken gelegd worden. En wat een avond werd het. Er werd gezongen, er werden hitsige beren geketst, de pullen werden even snel gevuld als leeggedronken. En volgende week wordt het nog beter: De Meeuwen uit met supplement Branding.