Na een week van rust tijdens het paasweekend stond ons de wedstrijd tegen VV Zaamslag te wachten. Ogenschijnlijk een prachtige dag voor dit affiche met een zonnetje en een grasmat die er voor de verandering weer eens gemaaid bij lag.

In onze laatste ontmoeting met Zaamslag wisten we te winnen met 1-6 waarna we de 1e periodetitel op onze naam mochten schrijven. Nu 5 maanden later staan we nog steeds waar we verdienen te staan en hebben we nog 6 finales te voetballen tot het einde van het seizoen.

Na een knotsgekke wedstrijd tegen Lewendorpse Boys 2 weken geleden, waarbij de supporters werden getrakteerd op zowel blunders als werelddoelpunten (Robbie), was het nu tijd voor de wedstrijd tegen VV Zaamslag. De mannen van de overkant zijn nog volle bak aan het vechten om de nacompetitie te ontlopen en zullen er dan ook alles aan doen om punten bij ons te behalen.

Cees stuurde de volgende mannen voor Serooskerke de wei in: Jordi op goal, de verdediging werd gevormd door Robbie, Jeffrey Koets, Peter en Wessel. Op het middenveld Kaj, Ruben en Jeffry Poppe. En in de voorhoede keerde Sil terug, Aron in de spits en was er een basisplek voor Jordi Sinke op de rechterflank.

We schoten uit de startblokken en dat resulteerde al in de 3e minuut voor de eerste mogelijkheid, helaas zag Kaj zijn 3e doelpunt van het seizoen van de lijn weggehaald worden. Desondanks was het Zaamslag die in de 12e minuut een foute inspeelpass van ons benutte en tegen de verhouding in op 0-1 kwam. Hierdoor stonden wij net als tegen LeBo op een achterstand. Wakker geschud begonnen we ons spel weer op te pakken, we domineerde en kwamen tot kansen. Zo stond Jeffrey Koets (lees ‘het standbeeld’) bij de corner op de goede plek alleen kreeg hij de bal in de scrimmage niet het doel ingewerkt. Na een goede aanval belande de bal bij Sil, die zijn rentree in de basis bekroonde met een assist op Aron die de bal in de 31e minuut beheerst binnen schoot.

In de tweede helft wisten we wat ons te doen stond, doorstomen en die overwinning over de lijn trekken. Robberto Luijk mocht zijn opwachting maken in de 2e helft want Jeffrey Koets was achtergebleven in de kleedkamer, hierdoor schoof Poppe een plekje naar achter door en zakte de gemiddelde leeftijd op het middenveld drastisch met Kaj, Sinkie en Ruben. Robbert had zijn invalbeurt kunnen bekronen met een doelpunt alleen vloog zijn karate trap een paar meter voorlangs. Wel was hij bedrijvig en deed hij waarvoor hij was ingevallen, acties maken en voor gevaar zorgen. We bleven opzoek naar het doelpunt en het was vaak net niet genoeg om tot een serieuze doelkans te komen, totdat Sil wederom Aron wegstuurde en Aron de bal over de keeper wist heen te lobben en zo zijn 2e doelpunt van de middag wist te maken (toet toet boing boing Aron Wattel). We hadden nog een paar kansen op 3-1 alleen die werden niet gemaakt, en zo eindigde deze wedstrijd in een 2-1 overwinning.

Met nog 5 wedstrijden te gaan, een fitte ploeg, positieve instelling en de aanwezigheid van het publiek gaan we vol voor het kampioenschap.

Foto’s van de wedstrijd, gemaakt door Irene Overbeeke, zijn hier te bekijken.