Op zaterdag 22 april stond de belangrijke wedstrijd  Serooskerke 2 –  Yerseke 2 op het programma. Deze wedstrijd zou gaan bepalen wie de nummer 6 positie in de eerste klasse reserve zou gaan worden.

We begonnen de wedstrijd in de volgende opstelling:

Keeper: Jens

Verdediger: Djangko-Luuk-Arjan-Boyd

Middenveld: Jordi-Steven-Thomas-Ruud

Aanval: Peter-Maikel

Voordat de wedstrijd begon had de scheidsrechter nog een voorstel. Hij zou het een mooi initiatief vinden om elkaar allemaal een handje te geven voor de wedstrijd. Hier stemde ook beiden teams mee in.

Nadat we Yerseke een prettige wedstrijd hadden gewenst mochten we gaan aftrappen. De eerste helft zorgde voor niet veel spektakel. Er stonden twee sterk verdedigende teams op het veld, maar aanvallend werd er weinig gebracht. Zo hadden we ook maar één kans met Maikel die van 16 met vrij op goal kon schieten. Ook Yerseke had één kans, deze werd hard voor de goal van Jens langs geschoten.

In de rust werd de eerste helft geanalyseerd en maakten we een strijdplan om in de tweede helft de drie punten naar ons toe te trekken. Dit zorgde er uiteindelijk ook voor dat we in de tweede helft meer aanvallende kansen creëerden. Na een goede verdedigende actie kwam de bal bij peter, deze hield het hoofd koel en speelde de bal diep op Ruud. Ruud stond op het randje van buitenspel, sommigen dachten ook over, maar de grensrechter hield de vlag naar beneden. Vervolgens werd de bal op Maikel gespeeld die de bal op een mooie manier binnen werkte, 1-0.

Lang bleef het 1-0 en zowel Yerseke als wij werden niet gevaarlijk voor de goal, tot de bal in de 16 meter in de voeten van de spits van Yerseke kwam. Die stond er om bekend hem niet te laten schieten, dit deed hij toch. Jens kon de bal nog uit de goal houden. Maar uiteindelijk werd de afvallende bal toch nog binnen gewerkt door een speler van Yerseke, 1-1. We konden weer overnieuw beginnen.

Het duurde alleen niet lang voordat we weer gevaarlijk werden. Na de aftrap hielden we de bal rustig in de ploeg totdat Thomas goed ingespeeld werd. Hij zag Jordi vertrekken aan de zijkant en speelde hem diep. Jordi werkte de bal weer door naar Thomas die rustig afwerkte, 2-1.

Na deze goal verdedigden we goed en leek er weinig meer aan de hand. Er werd nog het één en ander gewisseld, zo kwam Daan er in voor Maikel en Mathijs voor Thomas. Yerseke kreeg eigenlijk geen kansen meer, wij wel. Zo werd Ruud nog een laatste keer diep gestuurd maar de keeper kon de bal net voor zijn voeten weg halen. Dit zorgde er wel voor dat de bal tussen de keeper en Mathijs kwam, weer was de keeper eerder bij de bal en speelde Mathijs uit. Dit liet Mathijs niet gebeuren en werkte de keeper tegen de grond, eigenlijk verwachtten we allemaal dat de scheidsrechter een rode kaart ging trekken. Gelukkig kwam Mathijs er met een gele kaart vanaf.