Het moest de grote dag worden. De wedstrijd tegen de koploper. Die zouden we dan winnen en dan zouden we ook koploper zijn. De eerste stap richting de titel. Alle omstandigheden waren goed. Eerst een verlossend bericht: De velden zijn goedgekeurd! Het weer was perfect: niet warm, niet koud en met een heerlijk zonnetje. Het aantal aanmeldingen was daarom ook groot: Iedereen wilde meedoen met deze wedstrijd. Eric was zelfs weer terug na zijn geslaagde haartransplantatie. Hij lijkt nu sprekend op Raymond van Barneveld, maar mag nog niet koppen, dus kon nog niet meedoen. Een andere speler, die we om privacyredenen niet bij naam mogen noemen, werd disciplinair geschorst en voor straf naar het zesde gestuurd. Hij had zich in de kantine van de Dikke Buuken zodanig misdragen dat er wel represailles moesten volgen. Hij had geprobeerd hoeveel frikandellen er in zijn (toch best lange) keel passen. Misschien had hij ze overdwars door proberen te slikken, maar ze vielen in ieder geval verkeerd en werd de kantine ondergekotst. We hadden hem graag om een reactie gevraagd, maar na zijn uitwedstrijd bij het zesde bleef hij tactisch weg uit de kantine.

Om het nog beter te maken kwam Han Wondergem weer met een verrassing. Aan het begin van het seizoen kregen we al nieuwe tenues, maar Auto Wondergem trok alweer de portemonnee. Deze keer kregen we een nieuwe shirtjestas. Zo een met wielen, zodat je heel professioneel het trainingspak op kan komen lopen met je tas achter je aan. Of zodat je ‘m ‘s-avonds achter je fiets kan knopen. De shirtjes werden aangetrokken, waarna Kaj als enige scherp was en opmerkte dat ‘s-Heer Arendskerke ook blauw-wit is. Shirtjes weer uit en de rode uitshirts/soepjurken aan.

De toss werd zowaar een keer gewonnen. Tot zover de hoogtepunten van de wedstrijd, bedankt voor het lezen. Het was een gelijk opgaande wedstrijd zonder veel grote kansen aan beide kanten. In het begin van de eerste helft schoot een tegenstander een afvallende bal na een vrije trap door een woud van spelers binnen. Yoeri zag de bal pas toen deze in het goal lag. Hierna herstelden we ons goed en waren we de bovenliggende partij, maar scoren doen we niet zo makkelijk. Na de rust stond de verdediging even niet goed en werd het al snel 0-2. Hierna slaagden we er niet in om de slag op het middenveld te winnen, waardoor we verloren. Volgende week zijn we vrij, maar daarna mogen we tegen de nummer één-na-laatst. Dit team krijgt per wedstrijd meer dan 6 tegendoelpunten. Dan zou je denken dat het ons wel moet lukken om een balletje in het netje te leggen. Komt allen kijken op 25 november om 12:30 uur.