Het was eindelijk weer een mooie zaterdagmiddag. Voor het eerst in lange tijd regende het een keertje niet. En omdat onze veteraan Roy graag in de regen speelt besloot hij deze wedstrijd over te slaan en er maar een mooi weekend Dublin van te maken in de hoop dat hij daar wel regen zou aantreffen. Al vermoeden we dat Roy niet heel veel meer heeft gezien dan de goudgele regen van Guinness. Verder besloot aanvoerder Steven dat hij zijn team kon laten vallen door een weekend weg te gaan naar zijn geliefde Amsterdam samen met zijn geliefde. Een beetje aanvoerder houdt rekening met het speelschema van zijn team, maar Steven had hier maling aan. We gaan ervanuit dat Adrie met een passende straf zal komen voor Steven.

Omdat we een leider missen heeft Steven altijd de sleutels van het hok met spullen bij zich op zaterdag. Gezien zijn afwezigheid had hij deze taak overgedragen aan Bert. Een logische keuze aangezien Bert de oudste van de groep is en deze taak nooit zou verzaken. Bert kwam 30 seconden voor vertrek aan op het sportpark. Ruim op tijd dus. Daar trof hij bij het hek een zenuwachtige Adrie aan die zich afvroeg waarom Bert niet wat eerder was gekomen. Bert gaf de schuld aan Maikel en stelde Adrie gerust dat we nog op tijd zouden aankomen in Kloetinge. Eenmaal aangekomen in het ballenhok pakte Bert zijn sleutels. Maar tot zijn eigen verbazing waren dit niet de sleutels van de kast, maar van het huis van zijn schoonouders. Bert was daar s ’ochtends nog de planten water wezen geven, omdat ze op vakantie zijn en dacht dat diezelfde sleutel ook voor de kast met spullen van het 2e was. Adrie schoot nu wel in lichte paniek omdat we over 3,5 uur al op het veld moesten staan in Kloetinge. Gelukkig troffen we Han Wondergem aan op het sportpark en had hij wel de juiste sleutels bij en konden we alsnog vertrekken richting Kloetinge.

Kloetinge 2 is een ploeg met veel individuele klasse, maar we hadden vertrouwen in een overwinning vandaag. Dit zou moeten gebeuren in de volgende formatie: Tycho, Boyd, Luuk, Rick, Niels, Jordi, Bert, Jannick, Ruud, Peter, Maikel en op de bank namen Oktaj, Sander en Matthijs plaats.

De wedstrijd startte met veel balbezit voor Kloetinge zonder dat ze daar echt gevaarlijk uit werden. Er werd veel gezocht naar de grote en sterke spits, maar deze werd heel de wedstrijd goed in bedwang gehouden door Luuk en Rick. De eerste echt grote kans liet zich aantekenen voor Seroos. Waar Maikel 1 op 1 ging met de keeper, maar de keeper helaas als winnaar uit de strijd kwam. Later in de eerste helft zou in een precies dezelfde situatie de keeper Maikel buiten zijn 16 neerhalen waar Maikel al langs de keeper ging om de bal binnen te tikken. Een overduidelijke rode kaart dus. Alhoewel dat is wat wij dachten. De scheidsrechter van dienst dacht meer aan een gele kaart met een rood randje en dus kwam de keeper van Kloetinge erg goed weg in deze situatie. Uiteindelijk kwamen we wel op voorsprong via goalgetter Bert die eigenlijk nooit een kans mist. Ruud kwam door op rechts en schoof de bal breed op Bert die hem met zijn links zo in de kruising schoot, 0-1. Maikel tekende in de eerste helft ook nog voor de 0-2 uit een rebound en dus leken we een goede uitgangspositie voor de rust te hebben. Helaas voor ons dribbelde de aanvoerder van Kloetinge 2 man voorbij en schoot hij de bal vanaf randje 16 erin. Het was daarna ook meteen rust en dus gingen we de rust in met een 1-2 voorsprong.

In de 2e helft probeerde Kloetinge vooral te scoren door schoten van afstand die nooit gevaarlijk werden. Maar met een 1-2 stand is een wedstrijd natuurlijk nog lang niet beslist en dus gingen we opzoek naar de 1-3. Daarvoor creëerden we genoeg kansen, maar kansen afmaken blijkt toch echt een vak te zijn. Onze doelpuntenmakers uit de 1e helft kregen hem er gewoon niet meer in. Maikel kreeg op aangeven van Jannick een gigantische kans op een meter of 10 van de goal. Hij had alle tijd en ruimte en nam die dan ook. De aanname was goed en de rust aan de bal ook, maar het afwerken was helaas recht op de keeper. Een ongelofelijk grote kans. Een zelfde soort kans kreeg Bert er ook niet in. Bert kapte 2 man uit in de 16 en had ook alle tijd om een hoekje te kiezen, maar ook Bert schoot hem op de keeper. Ruud kreeg de rebound er ook niet in en dus bleef het 1-2. Later lieten zowel Maikel als Bert weten dat dit de beste keeper was die ze ooit waren tegen gekomen op een voetbalveld. Oktaj viel in voor Maikel en op aangeven van Ruud maakte hij wel de bevrijdende 1-3 en was de wedstrijd gespeeld. Matthijs en Sander vervingen Ruud en Jannick nog om de wedstrijd over de streep te trekken.

Al met al een prima wedstrijd van Seroos 2 waarin veel grote kansen werden gecreëerd. Alleen net als in voorgaande wedstrijden blijkt het afronden van kansen nog niet ons sterkste punt. Maar als je de 3 punten behaald is dat bijzaak. Volgende week gaan we tegen Adrie zijn oude liefde Meeuwen proberen om wat effectiever te zijn. Of dit gaat lukken zal u worden verteld door Boyd.