Na met penalty’s gewonnen te hebben van Arnemuiden, Dongen, en Philippine, stond Serooskerke 1 in de kwartfinale van de districtsbeker. In deze kwartfinale was Sliedrecht 1, dat uitkomt in de eerste klasse, de tegenstander. Bij een overwinning zouden we niet alleen in de halve finale van de districtsbeker komen, maar tevens instromen in de voorronde van de KNVB-beker. Er stond dus heel wat op het spel, en aan ons de taak om het met ons beste spel, met lef, en met volle inzet Sliedrecht zo lastig mogelijk te maken in de hoop dat het bekeravontuur nog wat langer zou duren. Omdat Serooskerke 2 in en tegen Heerjansdam moest voetballen, gingen de voltallige selecties van 1 en 2 plus een aantal supporters met zijn allen in de bus naar Zuid-Holland.

Na de 7-2 winst tegen Krabbendijke had Gerrit weer beschikking tot Jasper, Bjorn, en Lennart. Vanwege een schorsing moesten we het alleen zonder Peter F doen. Dit resulteerde in de volgende namen die aan de aftrap verschenen: Jordi, Lennart, Jeffry, Jasper, Maikel, Bjorn, Bo, Roy, Robbie, Tiemen, en Alex. Op de bank namen Jeroen, Mees, Aron, en Jens plaats.

Na de aftrap bleek al snel dat Serooskerke een lastige middag tegemoet ging. Tegenstander Sliedrecht speelde snel en aanvallend voetbal. Desondanks slaagde Serooskerke er het eerste kwartier in om het achterin nog redelijk dicht te houden en geen tegentreffers te incasseren. Helaas hielden we geen stand en stond het na 19 minuten spelen 1-0 voor de thuisploeg. Sliedrecht was scherper, won meer duels, en domineerde al snel de wedstrijd. Met name de tandem aan de linkerkant, de nummer tien, en de rechtsbuiten zorgden voor veel gevaar waar Serooskerke niet tegen opgewassen was. Hierdoor stond het in de 33e minuut al 4-0 voor de thuisploeg. Tiemen zorgde in de eerste helft nog voor het enige gevaar vanuit onze kant, maar deze kans werd helaas niet verzilverd met een doelpunt.

In de rust werd afgesproken om compacter te gaan spelen, aangezien de onderlinge afstanden te groot waren. Hierdoor had Sliedrecht veel ruimte om te voetballen. Helaas slaagde Serooskerke ook hier niet in, want in het eerste kwartier na de rust had Sliedrecht de score al verhoogd naar 7-0. Na een teleurstellende middag eindigde de teller op 10-0. In tegenstelling tot de wedstrijd in de poulefase tegen Delfshaven (3-4 winst) zijn we er deze keer niet in geslaagd het een eersteklasser lastig te maken. Het kwaliteitsverschil was ditmaal helaas te groot.

Aan alle meegereisde fans: bedankt voor jullie support. Hopelijk slagen we er zaterdag wel in om de drie punten in de tas mee naar Sportpark Noordhout te nemen. Tegenstander is dan DBGC.

De sfeeractie voordien haalde de bekende site indehekken, zij maakten ook enkele foto’s rondom de wedstrijd. Deze zijn hier te bekijken

Ook is er hieronder een samenvatting van de wedstrijd te zien.

Samenvatting Sliedrecht 1 – Serooskerke 1

🎥 Voetbalvereniging Sliedrecht 1 speelde afgelopen weekend thuis tegen VV Serooskerke 1. De wedstrijd eindigde in een monsterscore van 10-0. Bekijk hier de samenvatting. ⚽Wil je ook automatisch wedstrijden opnemen? Bekijk onze website voor meer informatie: https://www.usportfor.com/#Usportfor #US4TV #Amateurvoetbal #Sliedrecht #Serooskerke

Geplaatst door Usportfor op Maandag 1 april 2019