Zaterdag 1 december stond er weer een thuis wedstrijd op het programma. Dit keer was de tegenstander Zeelandia Middelburg. Het is inmiddels al weer december en zo dachten de weergoden er ook over. Een koude wind met regen in het gezicht van de volgende basis spelers: Olivier op de goal, Devin, Do, Ross en Tinus in de verdediging. Alex en JW vervulde het centrale duo en met Martin en Jaan op de zijkanten hadden we weer een sterk middenveld. De spitsen voor vandaag waren Marvin en Gijs. Op de bank namen de 3 A-junioren Joost, Tim en Denvy plaats.

De wedstrijd begon goed voor Seroos, we kregen wat kansen en tikte lekker tussen de spelers van Zeelandia Middelburg door. Het gevoel dat het een mooie middag kon worden groeide. Maar helaas valt op zo’n moment de bal aan de andere kant er in. En hoe.. Uit een ingedraaide corner met de wind er onder waaide de bal zo in de verre hoek, 0-1. Niet getreurd en de draad weer oppakken. Zeelandia begon er wat meer in te geloven en drukte door. Na een uitbraak van de spits werd deze randje 16 neergelegd. Vrije trap op een gunstige plek met de wind in de rug. De muur word neergezet en de vrije trap kan genomen worden. De bal vliegt langs de muur en belandt in de verre hoek, 0-2. Daarna gaat het snel, de ballen van Zeelandia gaan snel naar voor en zien dat er wat te halen valt met schoten op doel. De wind helpt ze een handje en er vliegt weer een schot van afstand in, 0-3. Na nog geen 20 minuten staan we 0-3 achter. Zeelandia met oud Seroos speler Jotam, de man van glas, Zweedijk in de verdediging loerde steeds meer op kleine foutjes van Seroos. Zo ook toen Jotam doorschoof en een diepe steekbal hem voor Olivier bracht. Hij bedacht zich geen moment en met een fraaie lob bracht hij de stand op 0-4. Het was ongelooflijk hoe makkelijk de goals achter elkaar vielen. Ondertussen had Seroos 4 nog steeds het betere voetballende spel, maar wat koop je daar voor? Na een half uur spelen kreeg Zeelandia Middelburg weer een vrije trap aan de rand van de 16. Dit keer werd de bal over de muur onhoudbaar in de bovenhoek geschoten, 0-5. Het bleef bij 0-5 tot de rust. En zo werd de 1e helft dik verloren.

Maar ja als zij er 5 kunnen scoren in 1 helft, waarom zouden wij dat niet kunnen in 1 helft. We besloten om de 2e helft met 0-0 verder te gaan en zo werd het weer een open wedstrijd. In de rust werden er nog wat wissel toegepast en zo konden de A-junioren ook nog even hun skills laten zien. We begonnen goed aan de 2e helft en kwamen met een aantal steekballen en voorzetten voor de goal. Dit resulteerde helaas nog niet in een doelpunt voor Seroos. En ja je raad het al de goal viel aan de andere kant, 0-1 voor ZM. Na 10 minuten spelen kreeg de man van glas een bloedneus en speelde we heel even tegen 10 man. Dit resulteerde gelijk in een goede steekbal van JW, waardoor gijs 1 op 1 met de keeper kwam te staan en deze in de verre hoek schoof, 1-1. Er was weer een teken van leven. Maar zoals het de hele middag al gaat viel er al snel weer een goal voor ZM, 1-2. Seroos 4 drukte door en kwam steeds beter door de verdediging van ZM. Wat zij in de 1e helft konden met een corner probeerde Jaan ook. Een goed aangesneden bal belandde op het hoofd van Ross en verdween in het net, 2-2. Vlak na deze goal kwam Jaan er weer goed en snel door aan de zijkant. Hij legde de bal tussen de verdediging en de keeper en Gijs verlengde de bal goed met zijn hoofd. De bal was onhoudbaar voor de keeper en vloog in de verre hoek, 3-2. Ja 3-2 we stonden voor in de 2e helft! Dat werd ook wel eens tijd na het harde werken. Kort na de euforie scoorde Middelburg de 3-3. Maar de wedstrijd was nog niet afgelopen, want we hadden nog een corner van Jaan te goed. De A-(junior) Joost die zo lang is dat hij niet eens hoeft te springen bij een hoge bal maakte goed gebruik van zijn lengte en knikte de corner binnen, 4-3!!! De scheidsrechter vloot voor het eind signaal en dit betekende dat we de 2e helft hadden gewonnen! Groot compliment aan de spelers die er toch nog wat van hadden gemaakt na de blamage van de 1e helft.

Voor de oplettende lezer is het uiteraard 4-8 geworden. Maar over de gehele wedstrijd was dit iets wat geflatteerd. Dus op deze manier toch een positieve wending aan het verslag. We voetbalde aardig en moeten dit nu omzetten in punten. Al gaat dit nog een lastige klus worden, omdat we voor de winterstop de nummer 1 en 2 nog moeten bezoeken.

Namens iedereen van Seroos 4 willen we JP toch maar weer bedanken voor het hanteren van de vlag op deze regenachtige dag. Zaterdag 8 december staat de lastige uitwedstrijd tegen GPC 2 op het programma. De nummer 1 GPC heeft alle 9 wedstrijden gewonnen, maar daar komt a.s. zaterdag een einde aan.