Het is weer tijd voor een nieuwe column van Jos. In deze column speelt hij in op de actualiteit door tips te geven voor spelers met blaren. Gezien de vele klachten de afgelopen weken hierover blijkt dat geen overbodige luxe. En zoals altijd ziet Jos alles vanuit een positief perspectief, en ook in deze tijden klaagt hij niet, maar benut hij kansen. Zo heeft hij vorige week de cursus Manuele Therapie positief afgerond en wil hij zijn kennis verder met ons gaan delen.

Voorkomen van blaren

Door de grove structuur van voetbalkousen, kunnen er gemakkelijk blaren ontstaan. Dit kan voorkomen worden door sokjes met een fijne structuur onder de voetbalkousen te dragen. Talkpoeder op de voeten voordat de sokjes aangedaan worden, kan de wrijving verminderen.

Als er een drukplek aanwezig is, kan men er een Second Skin op doen. Dit gaat de blaarvoming ook tegen.

Second Skin, kan men ook op een ontstane blaar aanbrengen. Er vormt zich dan gedurende deze tijd een nieuwe huid onder de blaar. Men kan dan gewoon doorsporten.

Als Second Skin wordt aangebracht, de huid eerst goed schoonmaken en als de Second Skin is aangebracht, deze opwarmen met de hand zodat de plakkracht door de warmte vergroot wordt.

EHBSO

Omdat heel Nederland en ver daar buiten gebukt gaat onder het Corona virus en er alles aan gedaan wordt om dit te bestrijden zijn er weinig activiteiten op het sportpark van vv Serooskerke.

Johan Cruijff zei eens: ‘elk nadeel heeft ook weer een voordeel’.

Dit is ook te vertalen naar het Corona virus. Duidelijk wordt nu dat alles wat we opgebouwd hebben niet vanzelf is gegaan en dat we er met zijn allen aan moeten werken om zaken in stand te houden en uit te breiden.

Door aangepast te blijven trainen, worden de trainers uitgedaagd om telkens nieuwe trainingsvormen te maken, waardoor de spelers uitgedaagd worden.

Creativiteit en groepszin wordt aangesproken en waardering en inzet krijgen steeds meer vorm.

Als Sportmasseur/Verzorger wil ik via de site en een info avond in de kantine, voor trainers en leiders mijn betrokkenheid bij de vereniging tonen.

Via de site wil ik de leden en geïnteresseerden iets bijbrengen over Eerste Hulp Bij Sport Ongevallen. EHBSO

Heel veel respect voor de leden, trainers, bestuur en sponsors van de  vv Serooskerke.

Laten we met zijn allen dat vreselijke virus geen kans geven om een bres te slaan in deze prachtige vereniging door ons met zijn allen te houden aan de regels die voorgeschreven worden door het Out Break Management Team.

Sportmasseur/Verzorger

Jos Tuns