De maand april begon voor Serooskerke 5 met een thuiswedstrijd tegen Svod 22. Gezien de stand in de competitie en het feit dat er in de heenwedstrijd werd verloren mocht er wel worden gesproken over een heuse kelderklasse kraker. Tegenstanders van ‘formaat’, zoals ’s Heer Arendskerke en Zeelandia Middelburg, waar wij eerder dit seizoen als uitspelende team van hadden verloren. Werden in de terugwedstrijd op ons sportpark verslagen, niets is dus onmogelijk voor het vijfde.

Op veld 2, dat er uitstekend bij lag, werd er om 12:30 afgetrapt. Na enkele minuten aftasten werden er verschillende aanvallen opgezet door het thuisspelende elftal. Een voorzet, een steekpass in de diepte en een goede combinatie door het midden lieten zien dat de mannen van Seroos voor de drie punten gingen. De tegenstander verdedigde goed, maar aanvallend werd er op een lange bal na niet veel gecreëerd. Gezien het spelbeeld was het dan ook geen verrassing dat onze topschutter Niels het eerste doelpunt van de middag maakte. Dankzij wederom een goede combinatie door de as van het veld kwam hij alleen voor de keeper te staan, en faalde hij niet. Hierna werden er met geluk maar ook zeker op eigen kracht nog meerdere kansen gecreëerd. Maar het is en blijft Seroos 5, dus daarom hielden we het lekker spannend door de kansen niet te benutten. Na drie kwartier voetballen gingen we met een verdiende voorsprong van 1-0 de rust in, maar deze voorsprong had nog iets comfortabeler kunnen en moeten zijn.

In de tweede helft kreeg de tegenstander uit Domburg steeds meer de overhand. Met veel lange ballen en standaardsituaties maakte dit voor de neutrale kijker geen aantrekkelijke wedstrijd meer. Enkele hoogtepunten vanuit de kant van Seroos die we de lezer niet willen onthouden: mooie tackles, uitstekende reddingen van keeper Yoeri en leider Jelle die de tweede wedstrijd op rij meevoetbalde. De trouwe lezers van onze verslagen hadden het al door, in ieder geval is er deze wedstrijd meer te vermelden dan de vorige editie tegen Svod 22. Toen kwamen we niet verder dan de afdeling Culinaire zaken met haar broodje frikandel test, en een recept voor een appeltaart met supplement Schrobbelèr.

Terug naar de afgelopen zaterdag. Uiteindelijk viel in de laatste vijf minuten van de wedstrijd, uit de een van vele discutabel gegeven vrije trappen, de gelijkmaker. Dit was ook een van de laatste wapenfeiten van de wedstrijd en dus stapte Seroos 5 met een punt het veld af. Het gevoel dat er meer had ingezeten deze middag was aanwezig. Maar desalniettemin is er na de afgelopen winterstop nog steeds maar één keer verloren, een prestatie waar menig team in onze competitie jaloers op kan zijn.

Gezien het inhoudelijke niveau en de lengte van onze wedstrijdverslagen is er nog ruimte voor een terugblik en voorbeschouwing ineen. Vorig jaar sloten we het seizoen af met een gewonnen oefenwedstrijd tegen het eerste elftal van Borssele. Dit beviel beide elftallen zo goed, dat Borssele 1 dit seizoen is aangesloten bij onze competitie. Eerder dit jaar werd er thuis door ons gewonnen, nu wacht ons 15 april de return op het hoofdveld in Borssele. Gezien de behaalde resultaten in de voorgaande wedstrijden en de grote afstand tussen de beide sportparken wacht ons een mooie Awayday.

Hierna zullen wij waar mogelijk 180 linkerbaan terugkeren naar onze thuisbasis, en niet zonder reden. Après ski & foute party! 15 april 2023 https://vvserooskerke.nl/apres-ski-foute-party-15-april-2023/

In de bovenstaande uitnodiging staat dat er verschillende broodjes gegeten kunnen worden, maar dat de definitieve informatie nog volgt. De afdeling Culinaire zaken denkt graag mee, en tipt wederom dat de mexicano en de kipcorn een welkome toevoeging zouden zijn in onze kantine.

Naast deze nieuwe snacks hopen we jullie volgende week ook weer te zien. Namens de gehele selectie mag ik wel stellen dat het de 15e weer een mooie dag gaat worden, tot snel!