Er staat weer een nieuwe top 3 klaar in onze rubriek de top 3 van. Na Rens Aarnoutse, Jan Thijs Buijze, Jos Francke en Alex Jobse hebben we vandaag wel een hele bijzondere, namelijk de Eredivisie ontknopingen top 3 van Wouter Meulenberg! Op verzoek van Edwin deelt “voetbalkenner” Wouter zijn top 3 ontknopingen in de titelrace van de Eredivisie met ons.

Voordat Wouter zijn top 3 bekend maakt eerst nog even het volgende: “Ik bedank Edwin (medestrijder en PSV fan) voor deze nominatie, en het zal dan ook niemand verbazen dat mijn top drie “ontknopingen van de Eredivisie” iets met de mooiste club van Nederland te maken hebben. Ik zal het een beetje recent houden, zodat het voor de jongeren onder ons ook nog redelijk vers in het geheugen terug te halen is.

1. Seizoen 2014-2015

Wouter over deze ontknoping:Allereerst het kampioenschap van het seizoen 2014-2015 waarin PSV zijn 22e titel binnensleepte in de 31e speelronde waarin ze met 4-1 wonnen van SC Heerenveen. Waarom dit zo’n bijzondere ontknoping was? Het was 7 jaar geleden dat de platte kar in Eindhoven was uitgerukt, dus dat werd wel weer eens tijd. Het kampioenschap van 2006-2007 is hier overigens ook nog wel het vermelden waard, want toen werd PSV in de laatste speelronde kampioen op doelsaldo. Eén doelpunt verschil met aartsrivaal Ajax maakte dat PSV aan het langste eind trok. Zelfs AZ had tot op de laatste dag nog zicht op de landstitel. Het feest was in Eindhoven!!”

1. Seizoen 2015-2016

Wouter over deze ontknoping:Als tweede noem ik het seizoen 2015-2016 dit werd de 23e titel op de laatste speeldag van het seizoen, het was bloedstollend. PSV won met 3-1 van PEC Zwolle en Ajax speelde met 1-1 gelijk bij de Graafschap. Jullie begrijpen dat de Superboeren en in het bijzonder Bryan Smeets sinds die dag in de PSV-harten gesloten zijn.

1. Seizoen 2017-2018

Wouter over deze ontkoping:Als derde en laatste Eredivisie ontknoping seizoen 2017-2018. Kon het nog mooier?…….Ja, het kon nog mooier. De 24e landstitel werd met grote overtuiging binnengehaald door in eigen huis te winnen van Ajax met 3-0. Met nog drie wedstrijden te spelen was dit een triomf die nog lang in mijn gedachten zal blijven.”

Het is en blijft mooi om het spelletje te volgen, of dat nou is op het hoogste niveau of lekker langs de lijn op sportpark Noordhout. Het is nu maar stilletjes. Ik bedank Edwin nogmaals dat ik de “pen” van hem over mocht nemen. Ik geef het stokje graag door aan Joop Wattel om erachter te komen wat zijn top 3 “mooiste SEROOS-momenten” zijn.