Op zaterdag 12 oktober stond de thuiswedstrijd tegen Heerjansdam 2 op het programma. Om 14.30 uur werd er afgetrapt op Sportpark Noordhout. Lieven benadrukte dat er genoeg kwaliteit in de groep aanwezig is om vandaag een goed resultaat te behalen. De volgende elf werden het veld ingestuurd:

Jens op de goal. In de verdediging stonden Niels, Arjen © , Jeroen en Jurre. Op het middenveld stonden Lennart, Steven, Ruud en Jannick. De voorhoede bestond uit Melvin en Bjarne. De bank werd warm gehouden door Dion, Merijn en Denvy.

De wedstrijd kwam vrij gezapig op gang. Heerjansdam zette verre van hoog druk waardoor Seroos de ruimte kreeg om vanuit achteruit op te bouwen. Hierin was Seroos met name in de beginfase erg zoekende bij het vinden van de vrije man en stond Heerjansdam vanachter goed georganiseerd waardoor echte kansen uitbleven. Na een aantal keer onnodig balverlies probeerde Heerjansdam er snel uit te komen via openingen vanaf beide flanken. Dit resulteerde in gevaarlijke momenten voor de goal en leverde een aantal hoekschoppen op waaruit het nodige gevaar ontstond. Rond de 15e minuut is het dan ook vanuit de corner raak voor Heerjansdam. Ondanks het protest van een aantal spelers van Seroos waaronder  Jens, die beweerde vastgehouden te worden, telt de voorsprong voor de bezoekers. Wat hierop volgt is een reeks felle duels van beide kanten waarbij de scheidsrechter veel laat doorgaan. Dit zorgde hier en daar voor irritatie bij beide ploegen. Ruud kreeg kort voor rust nog de grootste kans op de gelijkmaker na een voorzet vanaf links, maar kon de bal met zijn hoofd niet genoeg kracht geven. Veel verder dan een aantal schoten van afstand en wat gevaarlijke situaties voor de goal van de bezoekers kwam het in de eerste helft niet.

De tweede helft ging Seroos op zoek naar de gelijkmaker. Het spel golfde af en toe op en neer waarbij beide ploegen steeds gevaarlijker werden vanuit de omschakeling. Melvin was twee maal dichtbij de gelijkmaker. Na een voorzet van Jannick kreeg hij de bal aan de linkerkant en stond hij oog in oog met de doelman alleen deze voorzet ging helaas net aan hem voorbij. Later in de wedstrijd koos de goalgetter ervoor de bal af te leggen op Bjarne rond de zestien meter, maar dit schot kon worden geblokt. Een doelpunt voor Seroos hing ook in de tweede helft in de lucht en zou zeker niet onverdiend geweest zijn. Uiteindelijk is het toch Heerjansdam wat tien minuten voor tijd de score weet uit te breiden. Na druk zetten op de verdediging komt de net ingevallen spits (die overigens verdomd veel op Michiel Kramer lijkt) oog in oog met Jens en weet hem voorbij te spelen en te scoren. Seroos probeert hierna nog ballen in de pot te pompen waarbij een aantal ballen de zorgvuldigheid mist. Uit frustratie krijgt Ruud nog een gele prent, omdat hij liet merken het niet eens te zijn met de arbiter. Seroos slaagt er niet meer in om tot een doelpunt te komen en zo is de eerste nederlaag een feit.

Na de wedstrijd veel balende koppies. Aan inzet was absoluut geen gebrek. Volgende week staat de wedstrijd uit bij Groote Lindt op het programma om 12:00 uur. Hiervan zal Melvin het verslag schrijven.