Na een sterke seizoensstart waarin Seroos al 7 punten uit 3 wedstrijden had verzameld mocht het zaterdag als nummer 2 van de competitie op bezoek bij Nieuwenhoorn, dat de eerste plek met 9 punten bezat. Vroeg in het seizoen dus al een kleine topper voor de boeg. De wedstrijd ging een kwartier later dan gepland van start, omdat de ruitenwissers van de bus waarmee we naar Nieuwenhoorn onderweg waren het begaven. We moesten dus de nodige stops maken zodat we handmatig de regen van de vooruit konden vegen.

Eenmaal aangekomen op het sportpark van Nieuwenhoorn gingen we, op een slecht kunstgrasveld, in de volgende formatie van start: Jordi, Maikel, Alex, Jorden, Robbie, Jeffry, Björn, Beau, Aron, Tiemen, Dennis.  Op de bank namen plaats: Jordi van Schaik, Peter en Jeffrey Koets. Een aantal afwezigen dus ten opzichte van vorige week. Sil is helaas nog steeds geblesseerd en Jasper en Han zijn samen een weekje skiën in Colorado. Alwin nam daarom de vlag over van Han, waarvoor dank!

Na het eerste fluitsignaal was het Nieuwenhoorn dat, zoals verwacht, probeerde om het spel te maken. Seroos hield het compact, maar kwam er voetballend in de eerste fase van de wedstrijd niet echt aan te pas. Na 6 minuten gespeeld te hebben viel de bal voor de voeten van Jeffry die in een duel met zijn tegenstander in botsing kwam. Hierdoor lag de wedstrijd enkele minuten stil, omdat de speler van Nieuwenhoorn met een brancard van het veld moest. Jeffry probeerde het nog wel, maar moest zich al snel laten vervangen door Jordi. Nadat de wedstrijd weer was hervat veranderde er weinig aan het spelbeeld. Het was rommeling en er werden veel overtredingen gemaakt die niet altijd even goed werden beoordeeld door de matig fluitende scheidsrechter. Na een kwartier spelen kwam de thuisploeg op voorsprong door een bal die via een Seroos been bij een aanvaller van Nieuwenhoorn belandde. Deze schoot de bal hard achter Jordi. 1-0. Door het aanvallende spel van Nieuwenhoorn lagen er wel mogelijkheden om in de omschakeling iets te creëren voor Seroos, maar dit werd keer op keer niet goed gedaan waardoor we niet verder kwamen dan hier en daar een speldenprikje. Na iets meer dan een half uur spelen kopte de thuisploeg zich uit een corner op 2-0, wat ook de ruststand was.

Met opgeheven hoofd en de wil om de wedstrijd tot een goed einde te brengen ging voor Seroos de 2e helft van start. Het voetbal was rustiger aan de bal en dit resulteerde in de 47e minuut direct in een mogelijkheid. Er werd goed naar de zijkant gevoetbald en Aron gaf de bal voor op Dennis die de bal zo kon binnen tikken. 2-1! Een sterke fase na rust dus en Seroos probeerde dit door te drukken. Na een combinatie op het middenveld was Robbie mee in de aanval op jacht naar de gelijkmaker. Na balverlies counterde Nieuwenhoorn direct en was het niet de 2-2 maar de 3-1 die na 53 minuten spelen op het scorebord kwam te staan. Een dreun die Seroos niet meer te boven zou komen. Nieuwenhoorn kreeg door deze treffer weer grip op de wedstrijd en wist zich steeds gemakkelijk onder de druk van Seroos uit te voetballen. De wisselspelers die ze inbrachten zorgden ook voor de nodige dreiging en kansen en dit resulteerde in de 60e minuut dan ook tot de 4-1, die viel na een goede combinatie aan de zijkant. Hierdoor was de wedstrijd zo goed als gespeeld en nadat Peter en Jeffrey nog in de ploeg waren gekomen wist Seroos zich geen vuist meer te maken. De uitslag viel helaas voor Seroos nog uit naar 5-1 en uit een snel genomen vrije trap zette de thuisploeg de eindstand van 6-1 op het scorebord. Een terechte overwinning dus voor Nieuwenhoorn dat 1e blijft staan.

Seroos loopt in de 4e wedstrijd van het seizoen dus tegen de eerste nederlaag aan en mag komende zaterdag op eigen veld tegen de Meeuwen proberen om de 3 punten weer in de tas te stoppen. We hopen dan ook weer op uw steun langs de zijlijn.