Zoals gewoonlijk begint de voorbereiding voor de wedstrijd de dinsdag en donderdag met twee trainingsavonden. Niets om je verslag mee te beginnen zou je zeggen, maar niets in minder waar. Aan het einde van de dinsdagavondtraining zagen we in de bossen langs het trainingsveld al een geruime tijd een lampje schijnen. Na een half uur vertrouwde Lieven het niet meer. Hij ging polshoogte nemen en zag daar een verwarde en panikerende Peter Korsuize. Bij het zoeken van de ballen was hij zijn bril verloren. Deze was hij al geruime tijd aan het zoeken maar zonder resultaat. Lieven besloot de training onmiddellijk te staken en onze vriend Peter te gaan helpen. Met telefoons en aanstekers gingen we opzoek. Vreemd was dat Peter exact wist waar zijn bril van zijn hoofd was gevallen, maar de bril daar dus niet lag. Tijgerend en kruipend gingen we uren lang de bossen door, helaas zonder resultaat. Veel gesproken woorden van Peter tijdens de zoektocht waren kut bal, kut bossen en ik ga nooit meer ballen zoeken. Omstreeks 23:45 uur gaven we het op ‘’stikt de moord met die bril we stoppen ermee’’ meldde Peter. Hand in hand met Steven Hollemans hebben we Peter naar de kleedkamer begeleidt. De volgende dag is hij naar eigen zeggen zijn bril gaan zoeken en heeft hij hem na enkele minuten gevonden. Een vreemd verhaal waar wij onze bedenkingen bij hebben. Zat zijn bril niet gewoon in zijn jas of was hij toevallig in zijn pakje shag verdwenen? Wilt u meer weten over dit avontuur Peter legt het graag nog eens aan u uit.

Na een dus nogal turbulente trainingsweek moest er ook nog gevoetbald worden. Dit keer mochten we naar Groot Lindt. Om 12:00 begonnen we de wedstrijd in Zwijndrecht met de volgende opstelling: Jens, Marcio, Arjen, Jeffrey, Jeroen, Steven, Denvy, Ruud, Jannick, Peter en Melvin. Op de bank vandaag twee mannen met bijna dezelfde naam Bart en Bert.

Een goede selectie, heerlijk voetbalweer en een strakke grasmat. Alle ingrediënten voor een mooi voetbalmiddagje waren aanwezig. Een mooie voetbalmiddag werd het dan ook. In de eerste helft was Groot Lindt voetballend de betere ploeg. Seroos was het eerste half uur erg slordig en kreeg geen grip op de goed voetballende tegenstander. Grote kansen kwamen er niet tot het moment dat Arjen op het middenveld Ruud inspeelde. Ruud die met het zoeken van Peter zijn bril een tak in zijn oog had gekregen, had hier blijkbaar nog behoorlijk last van. Hij besloot de bal vanaf 25 meter met een noodgang terug te spelen op onze keeper. Omdat Jens aan de zijkant van zijn goal stond betekende dit een best bijzonder eigen doelpunt. 0-1. Dit was ook de ruststand.

De tweede helft kwam Bert in de ploeg voor de nog niet helemaal fitte Denvy. Bert vormde samen met Melvin het snelle en wendbare spitsenduo. Loopwonder Peter ging zijn meters maken op het middenveld. Vanaf de aftrap ging Seroos vooruit voetballen en zette Groote Lindt onder druk. Dit leverde een volledig ander spelbeeld op. Na een aantal minuten in de tweede helft stuurde Jannick onze rechtermiddenvelder weg. Ruud twijfelde niet en haalde net zoals in de eerste helft doeltreffend uit. 1-1. Dit was het startsein voor een offensief van Seroos. Toen Bert begon aan één van zijn welbekende dribbels, kon hij alleen nog gestuit worden door een flinke tackle in het zestienmetergebied. De penalty werd koelbloedig binnen geschoten door Jeffrey van Hooijdonk. 1-2. Met Bert als aanspeelpunt en lopende mensen eromheen kwamen we aan het voetballen. Seroos was de gehele tweede helft de betere ploeg. Bert, Melvin en Ruud kregen kansen maar wisten deze niet te verzilveren of werden afgevlagd. Het leek erop dat de vlaggenist van Groote Lindt ook zijn bril was verloren, maar deze in tegenstelling tot Peter dan ook niet meer terug heeft gevonden. Met nog tien minuten op de klok zorgde Melvin dan toch voor de oogwaarschijnlijke beslissing. Jannick stuurde hem vanaf eigen helft weg. Melvin kwam één op één op de keeper en faalde niet. 1-3. Groote Lindt gaf het nog niet op en kwam nog terug tot 2-3.  In de slotfase werd het nog even spannend. Een gevaarlijke vrije trap en enkele voorzetten zorgden voor gevaar maar een uitstekende keepende Jens zorgde ervoor dat de drie punten mee naar Zeeland gingen.

Seroos 2 weet dus na twee mindere resultaten weer eens te winnen. Een overwinning waar we met zijn alle voor hebben gestreden en een wedstrijd die je niet snel vergeet. Volgende week gaan we proberen tegen Bruse Boys de goede seizoenstart een vervolg te geven. Ruud Aarnoutse schrijft hiervan het verslag.