Er is samen met de beheerders van Het Oude Brandspuithuis, gelegen aan de Torenstraat in Serooskerke, een prachtige expositie ingericht over ons 75-jarig jubileum. Wim van Haveren en zijn vrouw, samen met zijn zwager en zus Jan en Hannie Wattel hebben veel moeite gedaan om alles netjes op te hangen en uit te stallen.

Wim was jarenlang keeper van Seroos 1 (de beste ooit?), o.a. in de “Aduard” periode. Jan was een talentvol voetballer die te vroeg moest stoppen vanwege knieproblemen. Hij is nog jarenlang teamleider en vlagger geweest bij het 1e in de jaren 80 en 90. Hannie was secretaresse in het (jeugd)bestuur en had nog diverse functies.

Het is zeker de moeite waard om daar eens te gaan kijken. De historie van onze vereniging is er prachtig uitgebeeld. Onder andere de wedstrijd tegen Aduard en de wedstrijd tegen het Nederlands elftal komen uitgebreid in beeld. En natuurlijk de promoties en kampioenschappen.

De expositie is in de voorkamer ingericht en is gratis toegankelijk. Maar het zou natuurlijk erg leuk zijn als je je bezoek compleet maakt door ook een bezoek aan het Brandspuithuis te doen.

Het museum is geopend op 6, 10, 17, 24, 31 mei en 3, 7, 14 21, 28 juni van 13:00 tot 17:00 uur en 1 juli tijdens de Stroskerkse Dag van 10:00 tot 16:00 uur en daarna tot de zomervakantie zuid elke woensdagmiddag van 10 tot 17 uur. In de zomervakantie zuid zijn ze van dinsdag t/m zaterdag van 13-17 uur open. De expositie zal doorlopen tot het eind van de schoolvakantie.

www.hetoudebrandspuithuis.nl

Ook in de Stroskerkse Waker wordt ook ruimschoots aandacht besteed aan het jubileum. Hierin staat een leuk interview met onze voorzitter Hans van den Broeke en Bert Riemens (jubileumcommissie).

Bestuur en jubileumcommissie